Sony má velké plány. Chce, aby PlayStation 5 ovládl polovinu konzolového trhu. Navíc se japonská společnost zaměří více na live service hry, mobilní tituly a seriály a filmy vycházející z nejznámějších značek PlayStationu.

Sony před investory prozradila několik zajímavých informací. Už v únoru letošního roku Sony odhalila, že PlayStation 5 prodává se ztrátou. Nyní společnost dodala, kdy očekává zisk. Standardní model PS5 s Blu-ray mechanikou má začít vydělávat v průběhu nadcházejícího měsíce. Konzole by měla postupně generovat větší zisk.

Přečtěte si také: PS5 se prodává dvakrát více než Xbox Series X/S, ale nadále vládne Switch

Prodej hardwaru se ztrátou je běžný, výrobci vydělávají na hrách, licencích a předplatném. Pokud se Sony povede, aby PS5 generovala v červnu zisk, tak to bude podle odborníků úspěch s ohledem na to, že to v červnu bude sedm měsíců od uvedení PlayStationu 5 na trh. Zejména s ohledem na důsledky celosvětové pandemie a krize na trhu s polovodiči, kdy Sony nemůže vyrábět dostatečné množství kusů, aby uspokojila poptávku.

Není jasné, jak je to u digitální edice PS5 bez Blu-ray mechaniky. Standardní model vybavený Blu-ray 4K Ultra HD mechanikou tíží další náklady, včetně licenčního poplatku až 8 dolarů za zařízení.

SONY REGISTROVALA NOVÝ MODEL PS5

Zprávy o novém modelu PlayStationu 5 se potvrdily. Začátkem toho měsíce redakce DigiTimes informovala o plánech Sony, jež má na trh přinést další model PS5. Tento týden byla konzole zaregistrována do databáze MTC, což naznačuje příchod revize. Takové modely jsou u konzolového hardwaru běžné a nabízí možnost vylepšit design a odstranit problémy. Mohou ale vést také ke snížení výrobních nákladů. Sony takto postupovala u všech předchozích konzolí PlayStationu.

Server DigiTimes uváděl, že nový model PlayStationu 5 má být postaven na speciálně upraveném 6nm procesoru Zen 2 od AMD, zatímco současné modely PS5 používají 7nm procesory. Přechod na 6nm by měl přinést malý nárůst výkonu/úspory energie.

Sony model označila jako CFI-1115A, ten současný má označení CFI-1015A. Na internetu se proslýchá o použití nového Bluetoothu a přepracování vnitřního ventilátoru - některé kusy PS5 jsou hlučnější.

NEJMÉNĚ 15 MILIONŮ PRODANÝCH KUSŮ PS5

Navzdory pandemii a nedostatku polovodičů si v Sony dali za úkol v příštím fiskálním roce, který bude druhým rokem next-gen konzole, prodat nejméně 15 milionů kusů PlayStationu 5. PS4 ve svém druhém roce prodala 14,8 milionu kusů. Společnost tak chce PS4 překonat.

Dosud se prodalo 7,8 milionu kusů PS5.

SONY CHCE DALŠÍ LIVE SERVICE HRY

V dokumentech pro investory se Sony pochlubila se svými dalšími plány. Ty zahrnují nejen vydání PC verze Uncharted 4, ale také více live service hry. Jde o tituly s multiplayerem, které mají být vydány nejen pro konzole PlayStation, ale také pro další platformy. Pravděpodobně je můžeme očekávat na počítačích a možná i mobilech a tabletech.

Kroky Sony nejsou překvapivé, když se podíváme na finanční výsledky. 25 % příjmů PlayStation Store v loňském roce tvořily bezplatné hry. Nemůžeme se tak divit, že Sony uzavřela partnerství se studiem Firewalk, které založili veteráni z Bungie, autoři Destiny. Navíc stejný směrem se ubírá MLB The Show i Gran Turismo.

INVESTICE PŘES 18 MILIARD DOLARŮ

Sony chce nabídnout své největší značky na mobilních zařízeních a tím rozšířit počet hráčů. To stejné hodlá udělat ve světě filmů a seriálů. Aby se to podařilo, zavázala se Sony Group v příštích třech letech investovat 18,39 miliardy dolarů. Tyto peníze půjdou také do PlayStation Plus a PlayStation Now.

Cílem Sony je zvýšit počet předplatitelů služeb ze 160 milionů až na jednu miliardu.

S tím souvisí také zpráva, že Sony Pictures není na prodej. V současné době divize pracuje na 10 projektech v souvislosti s filmy a seriály, které využívají značky PlayStationu. Sony chce propojení s divizí postupně rozšiřovat a přinášet další zážitky na filmová plátna a televizní obrazovky.

Přečtěte si také: Dostupnost PS5 se má zlepšit. Sony během léta vyrobí více kusů

Tady stojí za připomenutí navázání spolupráce s Netflixem. Streamovací gigant má na projekty od Sony Pictures exkluzivitu. Novinky po premiéře v kinech uvidíme jako první právě na Netflixu.

Sony má skutečně ambiciózní cíle. Chce překonat 45% podíl na trhu, kterého dosáhla konzole PlayStation 4, jež se stala druhou nejprodávanější konzolí v historii PlayStationu s téměř 116 miliony prodanými kusy (PS2 má 155 milionů). PS5 by měla v příštích letech ovládnout polovinu konzolové trhu.

Sony uvádí, že od éry PS1 po současnost se při přechodu z PS4 na PS5 zvýšil podíl žen z 18 % na 41 %. Příležitost společnost vidí zejména v Mexiku a Jižní Americe, kde by mohla oslovit další hráče. Nejsilnějšími oblasti pro PlayStation je Evropa a Severní Amerika. Sony by chtěla dobýt Asii a zejména Čínu, kde mají pomoci PC verze her jako Horizon Zero Dawn, Days Gone a Uncharted 4.

Od roku 2025 mají zisky z prodeje konzolí postupně klesat a největší příjmy budou pocházet z jiných oblastí, pravděpodobně z prodeje digitálního softwaru, licencí a mikrotransakcí.