Microsoft v posledních letech agresivně investoval do akvizicí, řady Xbox Game Studios naposledy rozšířil o společnost ZeniMax Media s Bethesdou za 7,5 miliardy amerických dolarů. Konkurenční Sony nehodlá růstu konkurence přihlížet a plánuje agresivně investovat do svých studií s cílem přinést více exkluzivit pro PlayStation 5.

Na větší podporu se mohou těšit týmy jako Naughty Dog (tvůrci Uncharted a The Last of Us), Insomniac Games (Spider-Man a Ratchet & Clank), Guerrilla Games (Killzone a Horizon: Zero Dawn), Santa Monica Studio (God of War) nebo Sucker Punch Productions (inFamous a Ghost of Tsushima).

Do růstu a podpory interních studií hodlá Sony investovat o 183,5 milionu dolarů více než loni (od 1. 4. 2021 do 31. 3. 2022). Podle finančního ředitele jsou investice do vývoje velkých her nutné, stejně tak do first-party týmů, aby došlo k posílení značky PlayStationu.

Jim Ryan, šéf Sony Interactive Entertainment, před několika dny zdůraznil, že se zaměřují na exkluzivity a chtějí, aby PlayStation 5 nabídl více těchto her než předchozí generace. Z toho důvodu nevyloučil další akvizice, naposledy Sony koupila Insomniac Games.

„Potichu, ale pravidelně investujeme do vysoce kvalitních her pro PlayStation. Zajistíme, aby PS5 měla více exkluzivních titulů než kterákoli jiná naše generace předtím,“ uvedl Ryan v rozhovoru pro japonský server Nikkei. „Několikrát jsme se zapojili do fúzí a akvizic v minulosti, jako například Insomniac Games. Tyhle možnosti v budoucnu nevylučujeme,“ dodal.

Přečtěte si také: Rekordní prodeje PlayStationu 5 navzdory nedostatku kusů a milník pro PS4

Druhá část strategie Sony ohledně exkluzivit se opírá o spolupráci s externími vývojáři. Japonská společnost chce v této práci pokračovat a navázat partnerství s dalšími týmy. Příkladem takového partnerství je studio Haven Entertainment pod vedením zkušené Jade Raymond. Producentka Assassin's Creed, Assassin's Creed 2 a Watch Dogs chce vytvořit světy, do nichž mohou hráči uniknout, bavit se, vyjádřit se a najít komunitu.

Druhým příkladem je Firewalk Studios, které má pro PS5 vytvořit nezapomenutelné okamžiky. Dle dostupných informací se můžeme těšit na novou originální multiplayerovou značku. Práce probíhají od roku 2018 a jde o velmi zkušený tým, včetně bývalých autorů titulů jako Destiny 2, Guitar Hero II, Bioshock Infinite, Mass Effect a Apex Legends. Tohle bude jejich první společná hra.

Hiroki Totoki mluvil také o posílení sociálních možností jejich her a přiznal, že nedokážou uspokojit poptávku po PS5. Sony se i nadále snaží zabezpečit komponenty (zejména polovodiče) a vyrábět více kusů konzole. Navzdory tomu je nepravděpodobné, že by v dohledné době došlo k drastickému navýšení výroby.

Jak již bylo dříve řečeno, plánem Sony je ve druhém fiskálním roce překročit 14,8 milionu kusů PlayStationu 5. Nyní má přes 7,8 milionu.

RETURNAL, RATCHET & CLANK: RIFT APART A CO DÁL PRO PS5?

Jak víme, v pátek vychází zajímavá střílečka Returnal a v červnu dorazí Ratchet & Clank: Rift Apart. Co bude dál? To je zatím tak trochu tajemství. Očekává se minimálně Horizon: Forbidden West (i pro PS4).

Jedno je ale jisté, Sony očekává, že prodeje softwaru během prvního čtvrtletí (končí 30. 6.) poklesnou, ale ve druhém čtvrtletí se mají vrátit a být srovnatelné s loňským výsledkem. To znamená, že dosud nepotvrzené hry mají zopakovat úspěch The Last of Us Part 2 a Ghost of Tsushima.

Přečtěte si také: Horizon Forbidden West ještě letos, ale nové God of War pravděpodobně odloženo

V souvislosti s těmito informacemi se rozjely spekulace. Novináři očekávají během letošního podzimu několik překvapení. Jedním z nich bude s největší pravděpodobností již zmíněné Horizon: Forbidden West. Dalším může být God of War Ragnarok. Gran Turismo 7 je ze hry, to bylo nedávno odloženo na rok 2022. Na druhou stranu, Sony může překvapit a vytasit se úplně s něčím jiným. Dříve se neoficiálně mluvilo o tom, že nové God of War to letos nestihne.