S Ubisoftem je to jako na houpačce, jednou je jeho hra lepší, jindy zase horší. Když to vezmete z pohledu Tom Clancy's Ghost Recon, tak návrat značky se s dílem Wildlands v roce 2017 vydařil. Hráče bavil otevřený svět zasazený do Bolívie, boj proti mexickému drogovému kartelu a jednotlivé mechaniky. O pouhé dva roky později však dorazil Breakpoint s repetitivním otevřeným světem, slabší mobilitou a nehoráznou tunou chyb a problémů.

Po pěti letech bude chtít francouzský vydavatelský dům sérii opět vrátit. Insider Tom Henderson získal první detaily. Podle nich se vývojáři mají vrátit ke kameře z pohledu první osoby. Tu měl původní díl. Nadále to má být taktická týmová střílečka, ve které se elitní jednotka Ghosts infiltruje do válečné zóny za účelem splnění konkrétních cílů.

Autoři se mají více inspirovat Call of Duty: Modern Warfare, Battlefieldem nebo Ready or Not. S týmem Ghosts se máme ocitnout v kontroverzních situacích podobným těm z Modern Warfare, abychom byli svědky obtížných rozhodnutí a pokud možnost se vyhnuli civilním ztrátám. Příkladem tíživé atmosféry je situace, kdy Ghosti téměř zastřelí muže s dítětem v náruči, protože si ho spletou s bombou. Na poslední chvíli si to ale uvědomí.

Vše se má odehrávat v jihovýchodní Asii během fiktivní války mezi kmeny Najmanů. Dočkat se máme špionážních misí s infiltrací nepřátelských základen, získáním tajných dat a hledáním zrádce. Henderson měl obdržet i prezentaci, která vypovídá o výrazném grafickém zlepšení oproti předchůdcům. Osobně kvalitu přirovnává k Ready or Not.

Nový Ghost Recon vyvíjený pod pracovním názvem projekt Over má vyjít v letech 2025 až 2026. Vypadá to, že v Ubisoftu se rozhodli kompletně překopat značku a vrátit se ke kořenům, které budou ovlivněny současnými trendy. U Assassin's Creed Mirage to plus minus vyšlo. Bude to fungovat i tady?