Japonských akčních RPG jsou stovky, ale jen málokterá udělají dojem i na západní publikum. Scarlet Nexus je jeden z těch titulů, na který čekají mnozí hráči, protože kombinuje unikátní hack 'n’ slash soubojový systém, RPG a poutavý příběh, který mě hned chytl během prvních pár hodin, které jsme měli možnost vyzkoušet. 

Zahráli jsme si hned za dvě postavy, které jsou jakýmsi tajemným způsobem propojeny. Yuito a Kasane jsou nejnovější členové jednotky OSF, jež bojuje proti Others – prapodivným, přesto originálním příšerám bůhví odkud a které posílá bůhví kdo. 

Design celého světa je naprosto úchvatný a zanechal v nás příjemný dojem. Jde o jakousi podkategorii kyberpunku, takzvaného Brain Punku, což je ale název, se kterým přišli vývojáři. Spíše tak jde o urban fantasy s fancy názvem. Společnost se dostala do bodu, kdy mozek doopravdy funguje jako počítač, ale na takové úrovni, že můžete ovládat ohnivý element, telekinezi, vítr a tak dále a tak dále. Vaši nepřátelé ale nejsou žádní roboti nebo nepřátelská vojenská organizace. Máme tu kytku s nohama či obrovskou žábu s kulometem v puse. Tahle kombinace japonské historie, kultury, kyberpunku a magie funguje krásně, i když se to na první pohled nemusí zdát. Zároveň značně ovlivňuje i soundtrack, kde máme orchestrální elektro. Za to rozhodně palec nahoru.

Ale teď k tomu hlavnímu – souboj, protože pro něj to bude hrát většina lidí. Jde o klasickou sekačku, jenže pomocí dalších dvou tlačítek ovládáte svou telekinezi. Během sekání tak můžete popadnout auto, kus zdi nebo vyrvat trám a hodit ho na nejbližšího nepřítele, tím ho omámit a okamžitě se k němu přiblížit a pokračovat dalším unikátním kombem; když tu najednou vezmete další předmět a vrhnete ho přímo do něj. Bohužel jsme si vyzkoušeli jen první tři hodiny za oba protagonisty, takže jsme neměli možnost zkusit pokročilejší kombo útoky. Jak Yuito, tak Kasane ovládají telekinezi, ale mají trochu jiné útoky a hlavně na konci hry by měl být rozdíl znatelně větší. 

Pomocí mozkové energie můžete sesílat právě nejrůznější předměty z okolí s tím, že pokud máte energii na maximum, tak můžete použít větší předměty. To jsme si hlavně vyzkoušeli u boss fightu, kde jsme ho tímto dokázali omráčit. Doufám, že i další boss fighty budou tolik využívat okolní prostředí. 

Velkou součástí bude i tvoření týmu, protože i když vaše postavy ovládají pouze telekinezi, tak se můžou propojit s ostatními a dočasně tak ovládnout jejich schopnosti. Díky tomu se můžete zneviditelnit a obejít nepřátele nebo je rychleji sundat. Můžete okamžitě odhalit neviditelné nepřátele, zapálit je nebo prolomit snáze obranu. Pokud tak tedy budete vědět, na jaké nepřátele se hodí jaká schopnost, budete si moct sestavit tým a následně jednodušeji pokročit v úrovni. 

Za zhruba tři hodiny a za obě postavy jsme si tak mohli vyzkoušet plynulý a bravurní souboj, poslechnout si nadupaný soundtrack, poznat zajímavý svět a hlavně se nechat pohltit příběhem, který má velký potenciál. Tím, že příběh vidíte hned z pohledu dvou postav, budete mít větší důvod si hru projet hned dvakrát s novými schopnosti a trochu jiným postupem. My se nemůžeme z demo ukázky Scarlet Nexus dočkat. Hra vychází 25. 6. na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S a PC.