Magazín · Drby · v pondělí 25. 1. 2021 11:30
Remake Resident Evil 4 měl změnit vývojáře a koncept
Pozornost fanoušků hororové série Resident Evil je v posledních měsících směřována ke zbrusu novému osmému dílu, který v květnu/máji naváže na čtyři roky staršího bratříčka s příběhem Ethana Winterse. Po předělávkách jedničky, dvojky a trojky se očekává také příchod remaku Resident Evil 4. O něm se rozpovídaly anonymní zdroje pro server VGC.
Podle těchto anonymních zdrojů měly být práce na remaku částečně obnoveny a vývojáři z první divize Capcomu se nechtějí tolik držet originálu - u něj se chtějí jen inspirovat a obohatit ho o jedinečné funkce, prvky příběhu a prostředí, podobně jako Mr.X v Resident Evil 2. Jinými slovy, nechtějí být starou hrou omezováni.
Přečtěte si také: Resident Evil Village bude v hráčích vzbuzovat strach a napětí
Donedávna měl být přitom remake Residnet Evil 4 svěřen studiu M-Two, které ve větší míře vypomáhalo s méně oblíbeným remakem Resident Evil 3. Úloha tohoto týmu u nového projektu měla být výrazně zredukována z důvodu kreativních rozdílů. M-Two stavěli vývoj na originální verzi čtvrtého dílu, chtěli se ho více držet.
Anonymní zdroje tvrdí, že Resident Evil 4 remake bude částečně restartován v rámci nového směru. To by mohlo způsobit zpoždění o rok. Hra by tedy vyšla až v roce 2023. K podobným změnám mělo v minulosti částečně dojít také u Resident Evil 2 a 3.
Capcom odmítl celou záležitost komentovat.
První divize Capcomu vytvořila hlavní díly série Resident Evil a také Devil May Cry. Působí v ní například Hiroyuki Kobayashi, jenž se podílel na Resident Evil 6, zatímco designér původního Resident Evil 4, Kouji Kakae, se nedávno podílel na Devil May Cry 5. To původní hlavní programátor Kiyohiko Sakata byl šéfem vývoje remaku třetího dílu prostřednictvím své společnosti Red Works.
O M-Two toho moc nevíme. Na veřejnost se dostalo akorát, že firmu ve městě Ósaka založil bývalý šéf PlatinumGames Tatsuya Minami, částečně ji má financovat Capcom a skládá se z některých bývalých zaměstnanců PlatinumGames, včetně vývojářských týmů Metal Gear Rising a Bayonetta 2. Resident Evil 4 remake měl být v M-Two ve vývoji od roku 2018. M-Two mohl původně zakládat také Shinji Mikami. Režisér originálního čtvrtého dílu Resident Evil 4 ale odmítl, má totiž závazek s Bethesdou ohledně GhostWire: Tokyo.
Původní Resident Evil 4 vyšel v roce 2005 a je podle agregátoru recenzí Metacritic nejlépe hodnocenou hrou Capcomu všech dob, prodat měl 10,4 milionu kopií na různých platformách.
Za 16 let od vydání byl Resident Evil 4 mnohokrát portován a přepracován, ale nikdy nedošlo k plnohodnotnému remaku.