Udělat kvalitní Remake není úplně lehké a musíte najít tu krásnou rovnováhu mezi starou klasikou a novými prvky a byl jsem velmi příjemně překvapen, když jsem zjistil, že v Resident Evil 2, byla tato rovnováha kompletně dosažena.

Lidštější charaktery

Na začátku máte možnost si vybrat jednu ze dvou postav. Claire Redfield nebo Leon Kennedy a jste okamžitě vrženi do světa plného oživlých mrtvol, známých také jako zombií a vstupujete poprvé do úžasně propracované policejní stanice, která mi dala okamžitý nával nostalgie a vzpomínek, které ale postupně začaly haprovat, protože se některé věci změnily a já byl zmaten. Nový Resident evil 2 totiž není do posledního puntíku stejný jako originál, ale některé lokace, či hádanky jsou jemně změněné a tak pokud jste hráli původní verzi, budete ze začátku tápat stejně jako noví hráči a to je moc dobře. Dabing byl také naštěstí nově vylepšen a už nezní, jako by se parta kamarádů sešla před mikrofonem po pěti pivech a snažili se nahrát dialog a díky tomu mi také na postavách záleželo mnohem více, než v originálu.

Své předělání zažili také nakažení, ať už myslíme obyčejné zombie, nebo o něco děsivější lickery, ze kterých mi při mém nedostatku nábojů tuhla krev v žilách a to je část, která možná dokáže některé lidi odradit. Resident Evil 2 je těžká hra, nebudeme si nic nalhávat a pokud vběhnete do místnosti a začnete zoufale střílet na všechno, co se pohne, moc daleko se nedostanete a budete si muset rozmyslet, jestli není nějaká možnost, jak kolem nepřátel nepozorovaně proběhnou. Což po vás hra dosti vyžaduje. Oproti originálu se ale dočkáte i malého zjednodušení kterým je automatické ukládání, takže se pro nejvíce autentický zážitek doporučuje hardcore obtížnost, kde jednoduše musíte spoléhat na psací stroje a využívat omezené množství inkoustu pro své ukládání, ale jak už jsem řekl, pro začátečníky bude i základní obtížnost dost těžká, takže moc velké zlehčení nečekejte. Ale strach a utíkání se občas dostane i k vašim mozkovým závitům, když se najednou zaseknete a budete muset vyřešit pár těch hádanek, které nejsou zrovna těžké, ale dobře kontrolují váš průběh hrou.

Nad ukládáním je třeba přemýšlet

Co ale průběh hrou opravdu trochu zarazil byl můj snad největší problém, Pan X, nebo Tyran, jak mu často říkají, byl ze začátku opravdu hodně děsivý a pokaždé, když jsem za sebou slyšel jeho kroky, které díky skvěle propracovanému binaurálnímu zvuku jsou vážně znepokojivé, jsem se rozhlížel kolem a hledal skrýš. Co ale byla nejdříve dobrá část hry, se postupně měnilo spíše na čistou otravu a místo strachu jsem cítil spíše ten pocit typu... aaaahhh... už zase... Ostatní velká monstra naštěstí tento pocit dokázali zachránit a bossfighty byly zábavně propracované a fungují již na bázi speciálních slabých míst nepřátel, stejně jako v nejnovějších dílech, znamenaje, že častokrát budete mířit především na velké oranžové oči, které postupně mění svojí barvu na červenou. Ale pak můžete narazit. Nějak bosse zabít potřebujete a tak si před ním uložíte, přepíšete svůj poslední save a zjistíte, že jednoduše nemáte dost nábojů a jste kompletně v háji. Popravdě jsem se jednou nechal zmást svým vcelku velkým množstvím nábojů, že jsem ztratil kontrolu nad svým klidným schováváním jakéhokoliv zásobníku a jednoduše jsem neměl dost, naštěstí jsem ukládal více savů a tak jsem se prostě jenom vrátil o dva savy dozadu a mohl jsem pokračovat, ale pro některé hráče, by to mohl být konec hry.

A ještě více bezbranně se budete cítit za další dvě postavy, za které hrajete jenom malou část příběhu. Agentku Adu Wong a malou holčičku Sherry Birkin, která se jednoduše nemůže nijak bránit. Takže si připravte svůj utíkací režim a zdrhejte. A když už jsme u postav, tak po dohrání všech různých režimů, na různé obtížnosti hra nekončí a můžete si zahrát ještě dva krátké speciální mody, kde se v prvním ujmete Hunka, vojáka ze speciální jednotky a kostičky tofu, neděláme si srandu.

Samo o sobě se tak dohromady jedná o skvělý balíček klasiky a inovace, který v sobě skrývá krásnou grafiku, perfektní zvuk a atmosféru, jen zanedbatelné glitche, při kterém sebou mrtvá těla občas trochu házely a škubaly se na zemi a příběh, který budou  hráči originálu poznávat, ale je změnen tak, že si budou připadat, že hrají opravdu něco nového.

Resident Evil 2 od nás získává slušných 9 z deseti a pokud jste fanoušci survival hororu, nesmíte tuto hru vynechat.