Magazín · Novinky · v úterý 30. 6. 2020 19:55
Remake Mafie nabídne manuální řazení, misi kolem baseballového zápasu či o hodinu rozšířený soundtrack
Jak to tak vypadá, o remaku Mafie toho teď budeme slýchávat víc a víc. Nedávno se o hře rozpovídal ředitel Hangaru 13 a nabídl několik zajímavých informací. Zejména pak příklad, jakým se bude příběh hry rozšiřovat, případně jak se změní hratelnost. Ke slovu se nyní dostal herní ředitel Hangaru 13, Alex Cox, díky rozhovoru v oficiálním magazínu PlayStationu.
Ten přes několik stránek převážně mluví o nekonkrétních informacích a pocitech, které dohromady vytváří jasný obraz, že si za kvalitou hry, potažmo remaku, silně stojí. V jeden moment zmiňuje především vylepšenou atmosféru v rámci mise Výlet do přírody, kterou jsme mohli zběžně vidět v příběhovém traileru. Tu popisuje jako lehce hororovou.
„Vytvořili jsme tuto misi způsobem, kterým – si myslím – dosahujeme značně nové úrovně co se týče vizuální kvality a prezentace, ale stále si zachovala tu velmi pamětihodnou atmosféru. Plížení se kolem téhle farmy, zatímco jsou kolem blesky a poblíž bouře je vážně, vážně skvělé.”
Přečtěte si také: Porovnání staré Mafie s novou Mafií. Podívejte se, jak moc se česká legenda za 18 let změnila
Příběhového rozšíření se pak nemá dočkat například jenom Sára, ale i svět okolo. Má působit živěji, zažitěji, s nějakou historií a každá mise má působit svým velmi jedinečným dojmem. Jako příklad uvádí Alex Cox (shodou okolností) misi s doprovodem Sáry domů. Ta zůstává v jádru stejná - Sáru doprovodíte skrze čtvrť, v níž narazíte na chuligány, s těmi se vypořádáte, Sáru vezmete domu, ta vás ošetří a ukáže vám… svůj gramofon. Jenže má dojít na celkové vylepšení mise po stránce atmosféry. Jako je třeba několik incidentů a zajímavostí, které se dějí postavám okolo, aby celý svět kolem vás najednou ožil. Součástí má být i nový systém pro boje zblízka.
Ožití světa má být způsobeno i dalšími zajímavostmi, které byly zmíněny. Jako je například povídání mezi postavami při jízdě autem. Tou nejzajímavější je ovšem zmínka o nové misi, jež se týká baseballového zápasu, o němž se má mluvit například v rádiu nebo všude na ulicích. Určitě nejsme jediní, kterým se hřiště v Hobokenu zdálo v původní hře značně nevyužité, takže misi v této lokaci oceníme. Teď ještě to kasino, děkujeme.
Dalšího rozšíření se kromě misí Sára a Výlet do přírody dočkaly i například mise Fairplay a něco co zní jako Smetáka, resp. nechvalně proslulý formulový závod a honička s Morellem. První zmiňovaná mise má být „hratelnější”, ale s řádnou dávkou kouzla a podívané odpovídající 30. létům minulého století. Druhá zmiňovaná mise sice nebyla jmenovaná konkrétně, nicméně její popis v rozhovoru zní jako snaha dostihnout Morella ve Smetánce. Kromě toho, že díky příběhového traileru víme, že mise skončí na letišti, se také nyní dozvídáme, že Morella budeme honit na motorce, zatímco po nás budou jeho kumpáni střílet.
Přečtěte si také: Ředitel Hangaru 13 se více rozpovídal o remaku Mafie, v čem bude příběh rozšířenější a v čem zůstane hra věrná originálu?
Aby toho nebylo málo, přišla řeč i na hratelnost a krátce i grafiku. V jejím případě Alex Cox zmiňuje mnohem lepší dohlednost a možnost tak vidět budovy v dálce, u nichž předtím ani netušil, že tam vlastně byly. V případě hratelnosti zase opakuje to, co dříve říkal u ředitel studia Haden Blackman. Nicméně nabídl i pár detailů navíc. V případě střelby zmínil, že si hra vypůjčí systém krytí z třetího dílu, ale bude upraven. Mnohem zajímavější jsou ovšem zmínky o autech.
„Systém jízdy v [sérii Mafia] je jedna z těch věcí, která zůstala. Bylo to přepracováno a vylepšeno v Mafii 2 a Mafii 3, ale v jádru [...] je to děláno podobnými vývojáři s podobnou filozofií a podobným výsledkem. Takže stále máme docela realistický jízdní model.”
Už z dřívějška víme, že hra obsáhne i arkádové řízení, ale simulace by měla nabídnout i manuální řazení, správu benzínu a „další podobná realistická nastavení”.
V neposlední řadě došlo i na velmi malou zmínku o soundtracku. V jeho případě Alex Cox zmiňuje, že je sice nový, ale silně inspirovaný původní hudbou a zůstává klasická úvodní znělka hry. Co do délky ale má být třikrát tak delší než v případě původní hry, u níž čítá soundtrack nějakých 40-45 minut.
Mafia: Definitivní edice vychází pro PC, PS4 a Xbox One již 28. 8. Potvrzen je český dabing a české titulky.