Magazín · Novinky · ve středu 24. 6. 2020 13:39
Ředitel Hangaru 13 se více rozpovídal o remaku Mafie, v čem bude příběh rozšířenější a v čem zůstane hra věrná originálu?
Remake Mafie se každým dnem blíží, a i když do vydání zbývají zhruba dva měsíce, stále máme nepříjemnou spoustu otázek o tom, jak bude finální produkt vypadat. Otázky se přitom týkají v zásadě všeho - ať už jde o český či dokonce anglický dabing nebo v čem přesně se bude hra oproti originálu lišit. Jak je to s misemi a jejich výběrem? Bude se hra více podobat Mafii 3 s otevřeným světem, nebo zůstane u stejného stylu jako jednička, potažmo dvojka? Jak je to pak s Jízdou případně Extrémní jízdou? Na všechno ještě odpovědi neznáme a na spoustu z nich si pravděpodobně budeme muset počkat až do vydání, přesto se k nám přeci jenom dostalo aspoň něco.
Server USgamer totiž vyzpovídal ředitele Hangari 13, Hadena Blackmana, který se podělil o řadu zajímavých detailů ohledně Mafia: Definitive Edition. Všechny informace níže tak pochází z tohoto rozhovoru.
Prvotní práce na remaku měly začít přibližně půl roku po dokončení posledního DLC pro Mafii 3 a zprvu na hře pracoval jenom malý tým, do něhož patřilo i několik vývojářů, kteří se podíleli na původní Mafii. Koncept remaku byl prý ovšem jasný - vzít vše, co se tým v Hangaru 13 naučil při práci na Mafii 3 a od základů znovuvytvořit Lost Heaven. Ale tak, aby zůstala hra věrná originálu.
Tým se tedy snažil zachytit původní atmosféru, ale měl se podívat na jednotlivé části a zhodnotit, co jde vylepšit. Jednou takovou věcí jsou především cut-scény a filmečky. Podle Blackmana si bere tým velkou inspiraci například nejen z prvního a druhého filmového Kmotra, ale obecně i z filmů, fotografií a hudby z 20. a 30. let minulého století, aby se jim podařilo zachytit atmosféru co nejpřesněji. Zajímavostí je, že režisérem všech filmečků ve hře, po stránce kinematografie a tempa, je Tomáš Hřebíček, který pracoval na původní Mafii mj. jako kameraman.
Přečtěte si také: Příběhový trailer remaku Mafie doprovází vůně novoty i nádech obrovské nostalgie
Svého rozšíření se dočká i samotný příběh. Vypadá to, že si Haden Blackman myslí, že je samotný příběh Tommyho velmi silný, ale zlepšení a rozšíření příběhu si zaslouží někteří jeho přátelé a rodina.
„Vemte si například Sáru, která v originále moc prostoru nemá, ale je hlavním důvodem, proč Tommy dělá to, co dělá,” začal Haden Blackman.
„Na začátku hry se dozvíte, že se snaží dostat z mafiánského života a dělá to pro svou rodinu, takže jsme chtěli, aby vám, jako hráči, bylo jasné, co se snaží ochránit. Chtěli jsme, aby Sára dostala více prostoru; zkrátka je ve hře více.”
Určitých změn se mají dočkat i Paulie a Sam. Stejně tak jako samotná válka mezi Salierim a Morellem. Některé mise tak byly jenom mírně upraveny nebo vylepšeny, některé dokonce přidány, aby se - bez velké změny příběhu - mohl hráč více podívat právě na samotný konflikt mezi oběma stranami. Samotné mise pak měly být v týmu velkým zaměřením, a to zejména kvůli stereotypnímu designu v Mafii 3.
Svých změn se má dočkat i samotné město Lost Heaven, v jehož případě se vývojáři snaží, aby vždy bylo na co koukat a bylo zkrátka zajímavé.
Pokud jde o samotnou hratelnost, i tam došlo na několik změn. Tým v Hangaru 13 se snaží najít jistý balanc mezi původní hrou a Mafií 3, ale takovým způsobem, že dává hráčům možnost si určit, čemu se bude hra více blížit. Remake by tak měl nabídnout nastavení obtížnosti a například i možnost upravit jízdní model (simulace vs. arkáda) nebo chování policie - jak početná bude a jestli vás bude případně pokutovat za každý přestupek podobně jako v původní hře, nebo bude shovívavější obdobně jako v druhém a třetím díle.
Pokud jde o gunplay - tedy systém střelby - ten se bude více podobat právě Mafii 3. Přesto se Blackman nechává slyšet, že chtěli, aby byl rozdíl mezi Lincolnem Clayem z třetího dílu a Tommym Angelem vidět. Lincoln byl voják, se zbraní to uměl; Tommy na tom ale tak slavně není. Souboje by prý měly být více vražedné a na každé kulce má záležet. Střelba v remaku by tak neměla být obdobně hollywoodská jako ve trojce, ale pomalejší a uzemněná jako v originále. Přesto nabídne například krytí za překážkami nepodobné moderním střílečkám.
Přečtěte si také: Porovnání staré Mafie s novou Mafií. Podívejte se, jak moc se česká legenda za 18 let změnila
„To je věc, která mě nenechala spát ze všeho nejvíce. Ocení fanoušci to, co jsme udělali? Že jsme se pokusili zachovat výzvu, tón a tempo originálu, ale tak, aby mohli přijít i noví hráči a užít si to? Je to opravdu těžké udělat správně,” zakončuje server USgamer svůj rozhovor s citací Blackmana.
Na další detaily si nejspíš budeme muset zase nějakou chvíli počkat, ale jak se vám nové informace zamlouvají? Menší změny v příběhu, nové a rozšířené mise, větší zaměření na Tommyho rodinu a konflikt mezi Salierim a Morellem, gunplay, nastavení obtížnosti a další věci?