Magazín · Novinky · ve středu 8. 5. 2024 12:48
Redfall měl obdržet offline režim a na podzim slibované DLC
Zavření Arkane Austin přišlo jako blesk z čistého nebe. Do poslední chvíle v Texasu pracovali na velké aktualizaci pro Redfall. Nepovedená upírská kooperativní akce měla tento měsíc dostat dlouho slibovaný offline režim. Ten fanoušci požadovali ještě před vydáním hry.
Nasvědčují tomu změny v databázi Steamu a informace od serveru IGN. Microsoft však veškeré práce na Redfallu zastavil a rozhodl se studio zavřít. Titul bude fungovat dál, ale neobdrží žádné aktualizace. A pokud se Microsoft v budoucnu rozhodne vypnout servery, tak Redfall s největší pravděpodobností zanikne úplně. A nalijme si čistého vína, Redfall moc hráčů nehraje a zájem o lov upírů se bude postupně zhoršovat, takže k vypnutí serverů může dojít relativně brzy.
Svého slibovaného obsahu se nedočkají ani majitelé dražší edice. V Arkane Austin údajně plánovali do hry přidat dvě nové postavy letos na podzim, kolem Halloweenu. Majitelé Hero Passu ale žádný extra obsah nedostanou. Místo něho budou moci v dohledné době požádat o vrácení peněz. Vrátí se jim ve formě poukazu v hodnotě zakoupené edice nebo upgradu.
Redfall nebyl oblíbený titul. Přesto jsou hráči zklamáni a mimo jiné připomínají předešlé sliby představitelů Microsoftu a Bethesdy. Pete Hines, tehdejší šéf vydavatelské divize Bethesdy, v září 2023 prohlásil, že z Redfallu udělají dobrou hru. Dopředu je hnal zejména Game Pass, kde se z méně úspěšné hry může stát velice oblíbená. Jejich cílem bylo, aby se z Redfallu stala dobrá hra.
Pak jsou tady slova Matta Bootyho. Šéf Xbox Game Studios v červnu 2023 odmítl, že by plánovali zavřít Arkane Austin. Místo strachu ze ztráty zaměstnání měli vývojáři tvrdě pracovat na aktualizacích a dodatečném obsahu. Samozřejmě, plány se mění a tady se změnily.
Zdroj: Marvel Entertainment„Je to kurev*** bodnutí do břicha“. Šéf Arkane Lyon se ostře obul do Microsoftu
Osobně nejsem překvapen uzavřením Arkane Austin. Po vydání Redfallu ze studia odešla řada lidí. Arkane Lyon (Dishonored, Deathloop) naštěstí funguje dál a bude nám moci přinést Marvel's Blade. Co mě překvapilo, tak je zavření Tango Gameworks, kde vznikla série The Evil Within, Ghostwire: Tokyo a naposledy Hi-Fi Rush. Tahle rytmická akce je označována za zlomový hit ve všech klíčových měřeních a očekáváních Xboxu. Je záhadou, proč s těmito vývojáři Microsoft do budoucna nepočítá. Možná v tom sehrál roli odchod Shinji Mikami. Tvůrce série Resident Evil opustil svůj tým na začátku minulého roku, aby se mohl věnovat jinému žánru.
Někteří poukazují na to, že zavřením Tango Gameworks vyslal Microsoft signál. Společnost se chce zaměřit pouze na velké tituly, které budou ziskové, respektive přitáhnou do Game Passu nové předplatitele a budou se dobře prodávat, třeba na PlayStationu 5. Něco takového teď dělá konkurenční Sony.
Booty tvrdí, že konsolidace týmů Bethesdy má Microsoftu umožni lepší možnosti v investování do portfolia svých her a nových značek. A také, že tyhle změny jsou výsledkem upřednostnění vysoce úspěšných titulů a dalších investic do portfolia herních titulů Bethesdy. Že by Microsoft už nechtěl menší a kreativní tituly, které si komunita kolem Xboxu tak oblíbila?