Magazín · Novinky · v úterý 7. 4. 2020 12:57
Ray-tracing dělá Dying Light 2 mnohem děsivější
O přípravě sequelu Dying Light jsme se dozvěděli již na E3 v roce 2018. Od té doby nás vývojářské studio Techland pravidelně informuje o novinkách z jejich připravované hry. Velice dobrou zprávou tak bylo i to, že očekávaný postapo-parkour-survival budeme moci hrát jak na konzolích současné generace, tak i na PlayStationu 5 a Xboxu Series X (samozřejmě také na PC). Před časem, díky dvojici obrázků, bylo potvrzeno, že Techland využije i podporu ray-tracingu a v nejnovějším rozhovoru ředitele renderingu Tomasz Szałkowskiho s Official PlayStation Magazine bylo potvrzeno využití této technologie na nových generacích. Hlavně nám však vývojář vysvětlil, jak důležitá tahle technologie pro Dying Light 2 je.
“Dying Light 2 je tou největší hrou vytvořenou naším C-enginem,” říká Szałkowski. “Je velice důležité, abychom naplnili naše ambice v grafice, což je důvod, proč toto bude první produkt Techlandu, který podporuje ray-tracing. Spolupracujeme na tom s Nvidií (na PC) a využíváme ty nejmodernější technologie v této oblasti. Díky této technologii naše stíny během slunečného dne vypadají tak, jak by skutečně měly (mimo jiné, také proto, že bereme v úvahu velikost slunce). Efekty okolní okluze získaly prostorovou stabilitu a již netrpí kompromisy vázanými na specifické účinky ovlivňující prostor obrazovky (pracují pouze s tím, co je vidět na obrazovce, což znamená, že podlaha pod stolem neovlivňuje zobrazený obrázek, když se podíváme dolů na stůl).“
Jako hra s otevřeným světem a zombíky se Dying Light 2 zaměřuje velkou měrou na hororové scény. Szałkowski v rozhovoru řekl, že ray-tracing způsobí, že hra bude ve výsledku mnohem děsivější: “Dark Zóny jsou důležitou součástí naší hry, což je důvod, proč experimentuje s druhotným osvětlením (to, které se odráží od povrchů) z umělých světelných zdrojů (například hráčova baterka), což dělá z průzkumu těchto temných oblastí mnohem intenzivnější zážitek.”
Dying Light 2 bylo z jara odloženo na neurčito. Hra je ve vývoji pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Současně jsou ale potvrzeny verze pro PS5 a Xbox Series X.