V posledních měsících se mi zdá, že se vývojáři soustředí na výkonnější modely současných konzolí a na standardní verze zapomínají. To má za následek horší optimalizaci. Zmínit v tomto případě mohu Control od Remedy nebo Borderlands 3 od Gearboxu. Obě hry mají na původních konzolích PlayStation 4 a Xbox One optimalizační problémy; hráči zaznamenávají časté propady frekvence snímků za sekundu nebo delší dobu nutnou pro načtení hry. Špatná optimalizace naštěstí nemá být problém očekávaného survival thrilleru The Last of Us Part II.

Americké studio Naughty Dog ubezpečuje hráče, že je pro ně prioritou optimalizace hry pro standardní, první model PS4. „Naší cílovou platformou je základní PS4. Právě tuhle konzoli mám na stole v práci a je pro nás prioritou,“ řekla v rozhovoru s magazínem USGamer hlavní designérka The Last of Us Part II.

V Naughty Dog ale zároveň nezapomínají na výkonnější PS4 Pro. Dle hlavní designérky je nutné nalézt rovnováhu a vše správně optimalizovat. Prezentace pro pozvané novináře v Los Angeles nabídla vývojovou demoverzi, v níž ještě není finální optimalizace - podle Digital Foundry prezentované záběry běžely v rozlišení 1440p při 30 snímcích za sekundu, na PlayStationu 4 Pro. Do vydání hry se můžete FPS i rozlišení ještě změnit. Podrobnosti se dozvíme později. Ale už nyní od redaktorů slyšíme, že se jim hrálo dobře a nezaznamenali žádné problémy s propady snímků, doskakováním textur nebo podivným chováním umělé inteligence. Ovšem to bylo na PS4 Pro.

Majitelé PlayStation 4 Pro mohou pravděpodobně počítat s řadou vylepšení, ale současně Naughty Dog nechtějí, aby se hráči s původní PS4 (případně se Slim) cítili na druhé koleji. To je přístup, kterým by se měly řídit všechny vývojářské týmy.

Než se rozloučíme, tak pro vás mám ještě jednu zajímavost. Nedávno jste si u nás na stránkách mohli přečíst, že The Last of Us Part II je největší hrou v historii Naughty Dog, a to i přesto, že bude čistě záležitostí pro jednoho hráče. Halley Gross z týmu scénáristů to trochu rozvedla a prozradila, že by hra měla být až o 50 procent větší (masivní, nejen délkou) v porovnání s původním The Last of Us.

Dle jejích slov jsou všechny levely větší a širší. Plus k tomu mají více postav, více animací a kladou větší důraz na bojový systém. „Ve všech ohledech je to větší a lepší hra,“ dodala s tím, že nejde o hru s otevřeným světem. Ten by totiž narušoval tempo a napětí hry – vývojáři nechtějí, abyste museli kvůli misi cestovat x minut nebo dokončit 10 vedlejších úkolů. To v The Last of Us zkrátka nefunguje.

Podle Gross je průměrná herní doba The Last of Us přibližně 15 hodin a půl. Pokud myslí svůj výrok vážně, znamená to, že by pokračování mělo zabrat přes 23 hodin.

Když už jsem nakousl animace, tak ty byly snímány pomocí nové technologie. Díky tomu mají být animace ve hře mnohem plynulejší. Nemá tak docházet k situacím, kdy byste si připadali, že nemáte plnou kontrolu nad postavou.

The Last of Us Part II vyjde 21. února 2020 na PlayStation 4, s českými titulky. Pokud jste neviděli, podívejte se na poslední trailer: