Prej si dneska zahrajeme Prey. Troufám si tvrdit, že jste neunikli vybízejícím se jazykolamům, které se objevovaly kolem hry zvané Prey od Arkane Studios, a to i několik let po jejím vydání. Když ale studio v roce 2017 vydalo hru s takto příhodným názvem, pustilo se do poněkud nepěkného sporu s vývojáři, které jedenáct let před nimi vydali stejnojmenný titul. Jak ale v nedávné době vyplulo na povrch, to si studio moc dobře uvědomovalo a název „Prey“ pro svou hru nechtěli.

Režisér hry Prey, Raphaël Colantonio, v nedávném rozhovoru pro AIAS Game Maker’s Notebook Podcast zmínil, že Arkane Studios bylo donuceno název použít svým vydavatelem, tedy Bethesdou, a že bylo opravdu „nechutné“ ho použít.

„Nechtěl jsem hru nazvat Prey,“ řekl Colantonio. „Musel jsem ale před novináři tvrdit, že to tak chci, což mi nebylo příjemné. Nerad lžu. Jsou to prodejní lži a není to sice osobní lež nebo tak něco, ale stejně mě mrzelo, že jsem musel podpořit zprávu, kterou jsem nechtěl. Nejen já, ale ani nikdo z týmu nechtěl, aby se hra jmenovala Prey. Naše hra neměla s Prey nic společného.“

Hlavním důvodem, proč tým nechtěl, aby se jejich hra jmenovala právě Prey byla skutečnost, že stejnojmenný titul již existoval a spadal do rukou Human Head Studios. Projekt vyšel již v roce 2006 a jednalo se o střílečku z prvního pohledu, ve které jsme následovali příběh Tommyho, jak jeho i jeho přítelkyní a dědečka unesli mimozemšťani na svou vlastní loď. Studio dokonce plánovalo pokračování, ale po převodu duševního vlastnictví značky z 3D Realms na Bethesda Softworks nemohlo nijak odporovat a samotné pokračování tak bylo v roce 2014 zrušeno.

ANI NIKDO Z TÝMU NECHTĚL, ABY SE HRA JMENOVALA PREY. NAŠE HRA NEMĚLA S PREY NIC SPOLEČNÉHO.

RAPHAËL COLANTONIO, REŽISÉR TITULU PREY Z ROKU 2017

Colantonio ale rozhodnutí pojmenovat hru Prey označil také za chybu z marketingového hlediska. Věděl, že fanoušci původní hry budou nové dílo Arkane Studios bojkotovat a naopak ti, kteří si Prey z roku 2006 neužili, se ani o nový titul zajímat nebudou. A to se také potvrdilo; prodeje Prey byly během prvního týdne o 60 % nižší než u předchozího projektu Arkane, kterým byl druhý díl Dishonored. Titul si vesměs odnesl i dobrá hodnocení, ale rozhodně to v kontrastu prodejů nebylo to, co by společnosti očekávaly.

„Chtěl jsem se jim mnohokrát omluvit. Neměl jsem ale šanci, protože ty lidi moc neznám. Nikdy nebylo naším záměrem ukrást jejich duševní vlastnictví a udělat ho svým. Je to nechutné, a to jsem nechtěl udělat,“ vzkazuje Colantonio původním tvůrcům Prey. Režisér opustil studio Arkane krátce po vydání hry v roce 2017 a uznává, že právě neshoda s managementem byla jedním z důvodů, proč tak učinil.

Zda studio Arkane ještě podnikne krok vůči pokračování, se prozatím neví. Značku k dispozici mají, ale je otázkou, zda se týmu vůbec chce na Prey ještě pracovat.