Japonsko dalo světu spoustu dlouhotrvajících videoherních sérií, které zastávají žánr RPG a jsou hráči velmi oblíbené. Ať už je řeč o Final Fantasy, Ni no Kuni, Personě anebo třeba Dragon Questu, většina z nás si dokáže okamžitě vybavit na první pohled chaotické bojiště s obřím počtem nepřátel a tisícovkou číslíček neustále létajících napříč celou obrazovkou. Právě připravovaná hra Tales of Arise je také součástí jedné z milovaných JRPG herních franšíz – řeč je o sérii „Tales of“, která vznikla v roce 1995 vydáním prvního dílu Tales of Phantasia, a v jejímž rámci vyšlo už 16 hlavních titulů. Nemusíte se ovšem bát, každá hra stojí sama o sobě a jinak než tématikou nenavazuje na své předchůdce. Takže pokud zvažujete vyzkoušet si žít a bojovat ve fantazijním anime světě, Tales of Arise bude možná právě ta pravá hra pro vás.

2 HLAVNÍ + NĚKOLIK VEDLEJŠÍCH HRATELNÝCH POSTAV

V přibližně hodinovém demu jsme měli možnost vyzkoušet hru za jednoho z dvou hlavních hrdinů – železného vojáka s ohnivým mečem Alphena anebo vznešenou dívku s rádoby odstřelovačkou Shionne. Tato dvojice spojila své síly za účelem boje proti nadvládě státu Rena, který zemi Dahna, ve které se právě teď nacházíte, již 300 let okupuje a zneužívá.

Ačkoliv si na začátku Tales of Arise budete muset vybrat, za kterou ze dvou hlavních postav chcete hrát, není nejmenší problém tuto volbu kdykoliv změnit. Jak v napůl otevřeném světě, tak uprostřed zápasů s nepřáteli můžete přeskakovat mezi jednotlivými postavami a využívat tak jejich různorodé schopnosti. Na výběr přitom nebudete mít jenom již zmiňovanou základní dvojici, ale i pomocníky, které do své hrdinské skupiny nasbíráte cestou. Váš bojový tým může obsahovat maximálně šest členů, přičemž ale i parťáci, kteří momentálně aktivně nejsou součástí vaší skupiny, můžou být během boje zavoláni na pomoc a zasadit vybranému protivníkovi silnou ránu.

Když už je řeč o bojovém systému, nutno zmínit, že v základu se jedná o klasickou sekačku, která je ale lehce narušena tím, že i když aktivně hrajete za jednu jedinou postavu, máte možnost do určité míry ovlivnit i styl boje ostatních členů vaší party. Nejenom, že v menu můžete vybrat, zda mají vaši bojovníci být horliví a sekat svými zbraněmi hlava nehlava, anebo postupovat spíše opatrně a nebát se spotřebovávat léčivé předměty. Ale i během soubojů samotných vidíte životy a stav jednotlivých postav a dokonce přímo ovládáte jejich speciální útoky. Tyto speciální útoky se ve zkušebním demu načítaly celkem rychle a úžasně oživovaly jednotlivé bitvy, protože jsou vždy doprovázeny krásnou klasicky anime přehnanou cutscénou.

NAPŮL OTEVŘENÝ SVĚT S MAGICKÝMI ZVÍŘÁTKY JAKO NEPŘÁTELI

Každý člen vaší skupiny má svoje vlastní specifické schopnosti, které jsou rozdělené podle toho, o jaký typ bojovníka se jedná. Velmi zjednodušeně můžeme říct, že v Tales of Arise najdete jak čisté bojovníky, tak kleriky, čaroděje, rádoby paladiny anebo dokonce odstřelovače. Každý z nich se vám přitom bude hodit, jelikož vaši nepřátelé jsou krásně různorodí jak ve vzhledu, tak v schopnostech a stylu boje. Většinu času budete stát proti fantazijní fauně světa Dahna, která se skládá z naštvaných zvířátek připomínající exotické nosorožce anebo obří ptactvo, ale také narazíte i na pár magických stvoření jako jsou třeba kamenní obři anebo záhadně levitující květiny… nebo něco, co alespoň vypadá jako květiny.

Samozřejmě se můžete těšit i na ústřední souboje s bossy. My jsme si v demu vyzkoušeli boj proti obřímu hmyzákovi, který nám upřímně dal zabrat. I když jsme se v polootevřeném světě vybojovali na vyšší úroveň, než měl hmyzák samotný, i když jsme u obchodníka vykoupili snad všechny oživující a léčivé předměty a i když jsme noc předcházející tomuto velkému souboji strávili v pohodlí kempu, kde jsme měli možnost uvařit různá jídla, přičemž každý chod nám dal jiný bonus do druhého dne. Přes veškerou naši přípravu se jednalo o tvrdý souboj, ze kterého jsme ale vyšli nadšení a toužící po dalších takovýchto řežbách.

 Bohužel pro nás ale Tales of Arise v celé své kráse vychází až 10. září tohoto roku, takže na důkladnější prozkoumávání světa Dahna si budeme muset ještě pár měsíců počkat. Každopádně my jsme z této demo ukázky nadšení a nemůžeme se dočkat, až se budeme moci nechat pohltit příběhem, poznat i jiné části světa než jen travnaté pláně, a hlavně zakusit více z onoho plynulého soubojového systému, jenž nám byl předveden.