Todd Howard byl vždy ambiciózní a se sliby to v minulosti různě přeháněl. Pokud jste byli ohromeni počtem planet ve Starfieldu a těšili jste se na jejich průzkum, tak nově kreativní ředitel Bethesda Game Studios vyjasnil, že pouze na asi 10 % z celkových více než 1000 planet je nějaká forma života. Takto chtějí vývojáři zachytit krásu a osamělost našeho skutečného vesmíru.

I přes tuhle informaci jde ale o velký počet planet, kde narazíme na nějaký ten život. Bude to totiž přibližně 100 planet. To není málo...

Howard v rozhovoru pro Kinda Funny Games připomenul, že hráči mají na výběr. Jsou tady pusté planety bez života určené pro sběr surovin a potom planety s velkými městy a osadami, které můžeme prozkoumat a postupovat v příběhu. Samozřejmě spousta věcí je generována před přistáním, ale hráč má ještě před návštěvou planety vědět, co očekávat.

I když spoustu věcí tvůrci generují, tak stále Starfield obsahuje více ručně vytvořeného obsahu než kterákoli jiná hra od Bethesdy Game Studios (Skyrim, Fallout). Nicméně Howard považuje za lákavé a z určitého pohledu krásné, když přistanete na jedné z pustých planet a máte pocit, že jste jedním z mála lidí nebo možná jediným člověkem, jenž navštívil tuhle planetu.

S tím vším souvisí průzkum. Po planetách nebudeme jezdit ve vozidlech, nýbrž využívat nohy a jetpack. Ten bude možné vylepšovat, takže by to mělo být skoro jako jízda vozidlem. Howard ujišťuje, že průzkum bude zábavný zejména na planetách s nízkou gravitací. Průzkum bude zpříjemňovat rádio, které bude v každé lokaci jiné.

Chybět bude také rybaření. Z mého pohledu to není překvapivé, ovšem někteří hráči doufali, že tato možnost by na některých planetách mohla být k dispozici a sloužit jako relax při cestování vesmírem. I když u Bethesdy člověk nikdy neví. Stačí si vzpomenout, že Skyrim obdržel rybaření až 10 let od původního vydání v rámci vylepšení Anniversary edice.

Co naopak ve Starfieldu bude, tak je romantika. Jsou připraveny čtyři plnohodnotné romantické zápletky s úkoly a dějovým zasazením. Budeme ale muset mít na paměti následky, kdy společníci budou reagovat na naše činy.

Rozhovor se neobešel bez tématu o uzamknutí Xbox Series X/S verze na 30 snímků za sekundu. Todd Howard vysvětlil, že se rozhodli pro konzistentní hratelnost. Dle něj je pocitově hra opravdu skvělá, dobře se ovládá a působí skvěle díky trikům, jako je rozmazání pohybu, odezva ovladače a další věci.

„Můžu upřímně říct, že je to nejlepší hra, jakou jsme kdy udělali,“ dodal kreativní ředitel Bethesda Game Studios a naznačil, že výkonnostní režim (s možností 60 FPS) v dnešních hrách moc nefunguje. Sice má z určitého pohledu pravdu, ale stále jsou tady hry, v nichž výkonnostní režim funguje. A je tady spousta hráčů, která nechce hrát v 30 snímcích za sekundu.

Starfield vyjde 6. 9. letošního roku na Xbox Series X/S a PC. Ve stejný den bude dostupný v Game Passu.