Magazín · Novinky · v pondělí 20. 4. 2020 20:39
„Pochybuji, že s nimi budu v budoucnu pracovat znovu,” tvrdí Mick Gordon o spolupráci s Bethesdou
Doom z roku 2016 i Doom Eternal jsou výborné hry, které nad vodou drží skvělá hratelnost, krásná grafika a pro mnohé především kulervoucí hudba od Micka Gordona. Právě hudba je jedním z aspektů těchto her, o kterém se mluví zpravidla vůbec nejvíce. Mick Gordon odvedl dokonalou práci jednou, odvedl ji i podruhé a… nějaké potřetí už asi nebude.
Pro majitele sběratelských edicí Doom Eternal konečně vyšel oficiální soundtrack a mnozí nebyli zrovna úplně nadšeni. Samotná hudba byla skvělá, problém ovšem tkvěl v mixování jednotlivých skladeb. Některé skladby zkrátka zní jinak - hůře - jednotlivé části mezi sebou více bojují a prostě to není ono. Důvod? Až na několik vybraných kousků totiž Mick Gordon neměl s jejich mixováním nic společného.
V důsledku toho se například někde objevily i malé chyby. Třeba ke konci S.O.S. From Earth, kdy je slyšet kousek intra přímo ze samotné hry, které nemá v samotné skladbě vůbec co dělat.
ThatACDCguy na Twitteru například ukazuje rozdíl mezi původní verzí skladby BFG Division z Dooma 2016 a novou verzí z Doom Eternal. Podle jeho vysvětlení mají jednotlivé nástroje a zvuky v nové verzi mnohem menší prostor k tomu, aby zněly samy o sobě, a místo toho jsou naplácané na sebe a „nástroje bojují přes sebe, kvůli čemuž je výsledek velmi špatný.” Svoje vysvětlení zakončuje smutkem a nepochopením, že Mick Gordon něco takového udělal, k čemuž se Gordon sám v odpovědi ohradil.
„Já je nemixoval a tohle bych neudělal. Můžete zpozorovat těch pár skladeb, které jsem mixoval já (Meathook, Command and Control, ap.).”
Here's a comparison between the original BFG Division from Doom 2016's official soundtrack (left) vs. the BFG 2020 remix on Eternal's soundtrack from today (right).
— Doominal Crossing Remastered (@DoominalCross) April 19, 2020
Notice how the wavelengths in BFG 2020 form a nearly perfectly straight bar vs. the original with more definition pic.twitter.com/TCJRdOe1Yf
I didn't mix those and wouldn't have done that. You'll be able to spot the small handful of tracks I mixed (Meathook, Command and Control, etc...)
— Mick Gordon (@Mick_Gordon) April 19, 2020
Tohle je bohužel jenom první fáze nadcházejícího problému. Ačkoli to na první pohled vypadá v pořádku a člověk si řekne, že mohl být Mick Gordon zaneprázdněný něčím jiným, vypadá to, že se stalo něco vážnějšího.
Jestli to byla neshoda Micka Gordona s id Software, nebo Bethesdou, vypadá to, že se k další spolupráci s nimi vracet nebude, jak dokazuje jeho zpráva jednomu z fanoušků. V ní tvrdí, že pochybuje, že s nimi bude příště znovu spolupracovat. Co se tedy přesně stalo? Kdo ví, ale vypadá to, že se někdo z vedení rozhodl Mickovi sebrat kontrolu nad jeho hudbou. Případně Bethesda chtěla, aby k vydání soundtracku došlo kvůli penězům co nejdříve, přestože Gordon ké své práci vyžadoval více času, načež najali na mixování zbytku soundtracku někoho jiného. Tomu, že to pak nejednoho naštve, se nedá vůbec divit.
Euro3er na Twitteru dokázal zjistit, které skladby mixoval sám Mick Gordon. Konkrétně se jedná o Cultist Base, A Cultist Prayer, The Icon of Sin, The Only Thing They Fear Is You, Welcome Home Great Slayer, Prayer of the Diminished, Sinister, Command and Control, Meathook, The Betrayer a DOOM Eternal. Thery Ehrlich poté tvrdí, že zbytek namixoval jeden ze zaměstnanců id Software.
To ve finále dále dokazuje, že Gordon na mixování soundtracku aktivně pracoval, ale někomu z Bethesdy dost možná došla trpělivost a práci pak dali někomu, kdo to byl schopný udělat sice rychleji, ale výrazně hůře.
Nicméně to vypadá, že se Mick Gordon na dalším Doomovi nebo jiném projektu od id Software podílet nebude. A pokud za to může konkrétně Bethesda, která se stala o marketing a celkové vydávání soundtracku Doom Eternal, nespíše jeho tvorbu neuslyšíme ani v novém případném Wolfensteinovi či Prey, ke kterým také hudbu v minulosti složil.