V poslední době jsme mohli číst spekulace o změně strategie Sony, která by se přiklonila k větší podpoře počítačů. Hermen Hulst jako šéf PlayStation Studios se k tomu vyjádřil a ujasnil, že Sony má dva přístupy v souvislosti s vydáním vlastních her na PC.

Na PS5 a PC budou současně dostupné multiplayerové/kooperativní hry (Helldivers 2, Concord), zatímco příběhově zaměřené hry pro jednoho hráče, které Hulst označil za stěžejní, se na počítače dostanou později. Ty budou mít blíže neurčenou časovou exkluzivitu na PS5 a budou sloužit k tomu, aby nalákali hráče ke koupi konzole.

Podle jednoho ze dvou výkonných ředitelů Sony Interactive Entertainment se jim potvrdilo, že pokračování velkých a úspěšných her dokáže hráče přimět k tomu, aby si koupili konzoli a mohli si pokračování svého oblíbeného titulu zahrát dříve.

To znamená, že pokračování Ghost of Tsushima, Spider-Mana, God of War, The Last of Us, Horizon a dalších známých značek si nejprve zahrajeme na konzoli PlayStation a až potom na PC. To se týká i připravované akční adventury Wolverine od Insomniac Games nebo Death Stranding 2 od Kojima Productions.

Hideaki Nishino, který bude mít na starost hardwarovou část SIE, si myslí, že díky tomuto přístupu zůstane hodnota konzole zachována. Místo kanibalizace jde o příležitost k růstu.

Otázkou zůstává, jaký odstup bude mezi vydáním na PlayStation a PC. U God of War to byly zhruba čtyři roky, zatímco u The Last of Us Part I půl roku. Dle spekulací bude pro PC brzy oznámeno God of War: Ragnarök (na PS5 a PS4 vyšlo v listopadu 2022).

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ NOVÉ ČLÁNKY O PLAYSTATIONU: