Prodeje konzole PlayStation 5 zaostávají za očekáváním Sony, ale společnost může být celkově spokojena. PS5 je totiž konzolí, která generuje největší příjmy v historii a hráči utrácejí nejvíce peněz.

Pojďme se ale na celou zprávu podívat detailněji. PS5 je dosud nejziskovější generací u japonské společnosti. Za pouhé čtyři roky zaznamenala 106 miliard dolarů v tržbách, zatímco PS4 dokázala 107 miliard dolarů přinést za celé své životní období, tedy od fiskálního roku 2013 do 2019, zatímco u PS5 jsou to fiskální roky 2020 až 2023.

Podle Sony jsou výdaje hráčů na PS5 od počátku jejího života vyšší o 26 % ve srovnání s PS4 za stejné časové období. Na jednu konzoli v průměru připadá 731 dolarů utracených za obsah, služby a periferie, zatímco u předešlé generace to bylo 580 dolarů na konzoli.

Musíme si ale uvědomit jednu věc. S nástupcem současné generace vzrostl počet dodatečného obsahu, season passů, battle passů a mikrotransakcí. To dokládá také Sony, jež uvádí růst výdajů za DLC a mikrotransakce o 176 %, za služby o 57 % a za periferie o 34 %. Naopak je zajímavý propad za plné hry. Tady je výdaj o 12 % nižší než v prvních čtyřech letech u PS4. Také je dobré zmínit, že vzrostly ceny her i samotných konzolí. Navíc slevy už nejsou tak velké jako kdysi.

Vzhledem k tomu, že se konzole nachází zhruba v polovině svého životního cyklu, tak se očekává postupné snižování zájmu. K 31. 3. 2024 bylo do celého světa vyexpedováno 59,3 milionu kusů PS5. Za první tři měsíce letošního roku tak bylo na pulty obchodů dodáno 4,5 milionu kusů. To je o 1,8 milionu méně než ve stejném čtvrtletí roku 2023. Meziroční propad je dokonce o 29 % a další očekává Sony v následujících měsících.

Co se počtu hráčů týče, tak PS4 je pro Sony nadále důležitou konzoli. Je na ní aktivních 49 milionů uživatelů měsíčně. Celkově má 118 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Dá se tak hovořit o tom, že PS5 je úspěšná konzole. Otázkou je, jak bude vypadat další generace. Sony v posledních letech zklamala hráče nedostatkem her a větším důrazem na live service. Ten dokládá rozdělením týmů v rámci PlayStation Studios.