Magazín · Novinky · ve čtvrtek 30. 5. 2024 09:12
PlayStation rozdělil studia. Některá dělají příběhové hry a další se snaží o evoluci a live service
Ještě před dnešní prezentací State of Play shrnula Sony svou strategii. Hideaki Nishino a Hermen Hulst jako dva noví šéfové PlayStationu (první zodpovědný za platformu, druhý za PlayStation Studios) přiblížili budoucnost společnosti. Ta bude zaměřena na rozšíření her a značek na nová zařízení, posílení možností her jako služby a rozšiřování portfolia o prvotřídní značky. Pokud se ptáte, co to je za zařízení, tak to nebylo specifikováno.
Zajímavé je rozdělení týmů PlayStation Studios. Team Asobi, Insomniac Games, Santa Monica Studio, Sucker Punch, Naughty Dog, Firesprit a Housemarque jsou vedeny v kolonce singleplayeru s tím, že se zaměřují na příběh. Naopak v kategorii evoluce/multižándrové jsou Guerrilla Games, Polyphony Digital, Media Molecule a Bend Studio. Potom tady máme studia zaměřena na hry jako služba: San Diego Studios, Bungie, Firewalk Studios, Haven a Neon Koi.
To je ruku v ruce s dřívějšími zprávami. Jak víme, v Guerrilla Games kromě plnohodnotného pokračování dobrodružství Aloy vzniká také multiplayerové hra zasazena do světa Horizon, zatímco autoři Days Gone chystají novou značku odehrávající se v otevřeném světě s multiplayerovými prvky.
Jako další Sony uvádí dříve potvrzené hry. Pro PlayStation 5 vzniká Wolverine od Insomniac Games a Death Stranding 2 od Hidea Kojimy. Pro PC je uvedena nedávno vydaná samurajská akce Ghost of Tsushima a v rámci live service je to Destiny 2: The Final Shape, Concord, MLB The Show, Fairgames a Marathon.