Nadcházející a druhé Overwatch vyvolalo bez pochyb mnoho otázek. Vzhledem k nejrůznějším únikům informacím mnozí tušili, že nové Overwatch je na cestě a mnozí také očekávali, že to jediné, s čím právě druhé Overwatch může zabodovat, je příběhová kampaň. A jak všichni předvídali, tak se stalo. Letošní Blizzcon nám ovšem neprozradil mnoho a spíše než vydatnou várku informací nám nadělil otázky, na které jakožto zarytí fanoušci chceme samozřejmě odpovědi. A Blizzard se na některé z nich konečně rozhodl zareagovat. Je tedy příběhová kampaň to jediné, co nám druhé Overwatch nabídne?

Rozhodně ne. Přestože se může zdát, že příběhová část je to jediné, na co se nás druhý díl snaží nalákat, není tomu tak. Pokračování si ukládá úkol mnohem větší než nám jenom podstrčit pár naskriptovaných misí. Ze všeho nejvíce nás chce vtáhnout do svého pozoruhodného světa hrdinů. Však to znáte. The world needs heroes a hrdinové potřebují vás. Ačkoli se Overwatch řadí mezi hry multiplayerové, jeho příběhová stránka, která sahá za hranice videoherního světa, je mnohem rozsáhlejší a propracovanější. A druhý díl nám má samozřejmě dopomoci se do světa Winstona, Tracer, Genjiho a všech hrdinů ponořit hlouběji. A to všechno nám vývojáři plánují odprezentovat naprosto odlišným způsobem, než na který jsme byli doposud zvyklí.

Prvním bodem jsou samozřejmě příběhové mise, ve kterých budeme bojovat proti umělé inteligenci a budeme se tak muset vypořádávat s nejrůznějšími globálními hrozbami. Jak si něco takového ovšem vývojáři představují? „Winston se rozhodl svolat všechny agenty jednotky Overwatch, aby společně bojovali proti hrozbám, kterým svět čelí. Nyní víme, že někteří hrdinové odpověděli, ale co bude následovat? A jak na ně bude reagovat svět? A je jednotka Overwatch skutečně tím řešením, které svět potřebuje?“ pokládá otázky sám vrchní spisovatel Michael Chu pro oficiální blog PlayStationu. Příběh by se měl nést v klasickém stylu, dočkat bychom se tak měli jak nějakého úvodu, zápletky, tak vyvrcholení. Michael v rozhovoru také potvrdil, že o příběhových misích se v týmu bavili od samého začátku. Do pořádných experimentů se ovšem pustili teprve v rámci sezóních akcí či v rámci takzvaných Archives, které měly u hráčů úspěch, což byl také hlavní impuls pro druhý díl.

Na druhé straně se dočkáme takzvaných hrdinských misí, přičemž veškeré by měly být znovuhratelné. Těžko říct, zda můžeme očekávat pouze vzájemnou výměnu hrdinů v rámci našeho týmu či se pokaždé dočkáme i trochu odlišných scénářů anebo jestli vývojáři naráží na vylepšování schopností našich hrdinů, které bude uskutečnitelné hned několika způsoby. A to platí samozřejmě jak pro hrdiny nám dobře známé, tak i pro hrdiny nové. Overwatch 2 samozřejmě nespoléhá jen na své ostřílené střelce, ale do svého universa plánuje dosadit nové tváře. Vedle představené hrdinky Sojourn, o které momentálně víme, že se ve světě už několikrát mihla a jedná se o jednu z hlavních postav figurujících v organizaci Overwatch, nám pomocný herní režisér Aaron Keller opětovně potvrdil, že na dalších čtyřech se pracuje. „Nemůžeme ještě vyloženě říct, o koho se jedná nebo jak přesně bude vypadat jejich hratelnost, ale pomohou nám završit svět Overwatche a umožní nám pracovat s úplně novými herními technikami, které jsme v Overwatchi ještě neměli,“ zmiňuje ve svém rozhovoru.

Hratelnost se samozřejmě plánuje držet nejenom toho, co moc dobře známe z chaotických multiplayerových přestřelek, ale chce do své série přinést něco trochu živějšího. K tomu se samo sebou pojí také týmové útoky, které byly odjakživa součástí Overwatch. To jsme mohli vidět i v úvodním animovaném filmečku Zero Hour. Aaron Keller ovšem poukazuje na to, že kombinace schopností různých hrdinů, které jsme viděli, jsou ty, které již známe. Druhý díl spolu s příchodem nových schopností nám má ale nabídnout kombinace úplné nové.

Poslední vyjádření týkající se příběhu náleží mapám. Samozřejmě se s naší jednotkou budeme přesouvat z jedné lokace do druhé. Přeci jenom na rozmanitá prostředí z různých koutů světa jsme zvyklí z prvního dílu. Mapy pojící se k příběhu by měly být ale mnohem obsáhlejší, přesněji přibližně dvakrát tak veliké. Vedle opětovných rozmanitých zákoutí se ale dočkáme i dynamického počasí a více akčních scenérií.

A pokud se vaše otázky stáčí spíše na stranu multiplayeru, k tomu vývojáři pouze poznamenali, že kterýkoli obsah spadající do příběhové kampaně nijak neovlivní multiplayer.

Pokud tedy nadále váháte, zda druhé Overwatch bude vaším šálkem kávy, můžete sice váhat nadále, ale troufám si říci, že Overwatch 2 toho přinese více než se zprvu možná zdálo. A přeci jenom příběh, který byl v Overwatch zakořeněn po celou tu dobu, je přesně tou částí, kterou hráči požadovali. Tak teď jen doufejme, že si neděláme plané naděje, a že i druhé Overwatch udělá do světa stejnou díru, jako se to povedlo jeho prvotnímu dílu.