Magazín · Novinky · v pátek 22. 7. 2022 17:59
Oficiální záběry z The Last of Us Part 1 reagují na četné úniky
Internetem se šíří velké množství záběrů z nadcházejícího The Last of Us Part 1 a s nimi i tvrzení, že remake nepřináší žádná velká vylepšení a jde spíše o remaster než plnohodnotný remake. V Naughty Dog na tuhle situaci reagují zveřejněním přes deset minut dlouhým videem. V něm nejen ukazují, ale také vysvětlují, co vše udělali.
Důležitou informací je, že The Last of Us Part 1 je postaven od nuly a naplňuje původní vizi studia Naughty Dog, která byla omezena výkonem konzole PlayStation 3 a později PS4. Na první pohled je patrné vylepšení vizuální stránky, ale otázkou nadále zůstává, jak na tom bude hratelnost.
Zdroj: Naughty Dog / SonyBruce Straley chce po The Last of Us a Uncharted dělat malé hry
Tady jsou hlavní věci, které o hře prozradili vývojáři:
- Na PS5 hra běží v nativním 4K při 30 snímcích za sekundu nebo v dynamickém 4K, které cílí na 60 snímků.
- Přepracované postavy a lepší animace obličejů. Obojí se má blížit původním hereckým výkonům. Tudíž působí přesvědčivěji, intuitivněji a realističtěji.
- „Hustší“ prostředí, částicové efekty a částečná destrukce prostředí. Jako příklad byla uvedena palba z těžkých zbraní, která ničí betonové prvky kolem postav.
- Umělá inteligence nepřátel je postavena na The Last of Us Part 2. Všechny postavy se mají chovat autentičtějším a realističtějším způsobem. Protivníci údajně „sofistikovaněji“ chápou, kde se hráč nachází. Také komunikují, mohou vás pronásledovat a snažit se vás obejít.
- Umělá inteligence společníků se také zlepšila na základě druhého dílu. Například při plížení vědí, kam se nepřítel přesouvá. Díky tomu dokážou měnit úkryt.
- Přidání technologie plynulého prolínání animací za běhu.
- Vylepšený fotografický režim, režim trvalé smrti a režim speedrunu.
- Přidány alternativní kostýmy pro Joela a Ellie, které lze odemknout, a také skiny na zbraně.
- Výrazně předělaný svět, který zlepšuje atmosféru některých míst.
- Podpora 3D zvuku, která má umožnit lépe slyšet odkud přichází nepřítel.
- Každá zbraň má svůj vlastní model interakce s adaptivními spouštěmi ovladače DualSense. To samé se týká haptické odezvy pro jednotlivé zbraně.
- Mnoho herních momentů bylo obohaceno o haptické vibrace, včetně ikonické scény se žirafou.
- Nové animace při vylepšování zbraní, po vzoru The Last of Us Part 2.
- Spousta nových možností pro přizpůsobení/usnadnění. Nejen z The Last of Us Part 2, ale také zcela nové, včetně audiopopisu.
The Last of Us Part 1 vyjde 2. 9. letošního roku na PlayStation 5 s českými titulky. Později bude následovat verze pro PC.