Hned po spuštění Starfieldu se začaly objevovat první modifikace. Některé jsou pouze vtípkem, jiné kompletně mění uživatelské rozhraní, přidávají podporu DLSS 2/XeSS a DLSS 3 Frame Generation nebo zbavují hru mnoha obrazovek s načítáním. V přípravě je rovněž mod s texturami ve vysokém rozlišení od autora The Witcher 3 HD Reworked Project a Cyberpunk 2077 HD Reworked Project.. Na komplexnější modifikace si ale budeme muset počkat, protože oficiální podpora je v plánu až na rok 2024.

Todd Howard, vedoucí Bethesda Game Studios, to řekl v rozhovoru s japonským magazínem Famitsu. Prohlásil, že to udělají ve velkém a hráči budou moci vytvořit téměř cokoli, stejně jako v předchozích hrách této společnosti. Jinými slovy by mělo dojít k vydání Starfield Creation Kitu, aby zájemci mohli vytvářet nové úkoly, předměty, místa či dokonce celé planety.

Podpora modifikací u Skyrim byla zhruba čtyři měsíce po vydání hry, zatímco u Falloutu 4 to trvalo nějakých šest měsíců. Bethesda si na podpoře zakládá a díky fanouškovským úpravám, vylepšení a novému obsahu nadále žijí hry Skyrim Special Edition, jež nabízí přibližně 60 tisíc modů, a Fallout 4.

Na podporu modů čekají také majitelé Xbox Series X/S verze Starfieldu, poněvadž doufají, že díky modifikaci dostanou do hry fanouškovskou českou lokalizaci.

KVŮLI COVIDU A PRÁCI Z DOMOVA BYL VÝVOJ VELMI POMALÝ

Todd Howard v rozhovoru pro The Washington Post přiznal, že koronavirus ovlivnil vývoj Starfieldu. Na začátku roku 2020 vývojáři přešli na práci z domova a vývoj se velmi, velmi zpomalil. V té době probíhal nejen vývoj samotné hry, ale také technologie Creation Engine 2. Když byl stanoven termín vydání na listopadu 2022, měl tým velkou rezervu. Pak se ale věci změnili.

Howard promluvil rovněž o obsahu, který se do Starfieldu nedostal. Do finální verze se nedostaly stovky plánů. Mimo jiné mluvili o rekonstrukci jaderné pustiny ve Washingtonu D.C. z Falloutu 3, ale bohužel ve hře není.