Lorne Lanning, šéf studia Oddworld Inhabitants, si veřejně stěžuje na PlayStation Plus od Sony. Podle designéra, scenáristy a vedoucího vývoje bylo rozhodnutí vydat PlayStation 5 verzi Oddworld: Soulstorm přes PS Plus zničující. Firma měla přijít o značnou částku.

O situaci se rozpovídal v podcastu Xbox Expansion Pass. Vzhledem k prudce rostoucím výrobním nákladům hledalo studio finanční pomoc, a nakonec se dohodlo se Sony výměnou za to, že PS5 verze Oddworld: Soulstorm bude dostupná pro předplatitele PS Plus.

Problémem je, že dohoda byla uzavřena v době, kdy se počítalo s vydáním hry v lednu 2021. Studio předpokládalo, že v této době bude základna majitelů PlayStationu 5 omezená a počet stažených kopií hry z PS Plus bude 50 000 až 100 000. Pak ale přišla pandemie koronaviru, tým byl nucen pracovat ze svých domovů, a to vedlo k odkladu na duben 2021.

Zdržení o tři měsíce má být hlavní příčinou neúspěchu. Oddworld Soulstorm si do své digitální knihovničky přidalo téměř čtyři miliony hráčů a hra se stala nejstahovanější na PS5. Obvykle by se tvůrci z takového úspěchu radovali, pro tyhle to ale znamenalo, že přišli o velké peníze.

Lanning v rozhovoru shazuje vinu čistě na PS Plus. Jiní vidí problém v podcenění popularity hry samotnými vývojáři. Navíc nikdo v době podpisu smlouvy nemohl předpokládat, jaký dopad bude mít covid-19. Je také otázkou, jaký úspěch by Oddworld Soulstorm měl, kdyby vyšel pouze jako placená hra. A to čistě z důvodu toho, že titul dorazil v horším stavu.

Není jasné, jak se hře dařilo na PS4 a PC, kde vyšla také 6. 4. 2021. Nevíme ani, jak situace ovlivnila Xbox Series X/S a Xbox One verze, které dorazily na trh 30. 11. 2021. V té době vyšla vylepšená Enhanced Edition. Ta kromě oprav chyb a problémů přinesla také nový obsah.

Připomeňme, že v létě letošního roku Sony spustí novou verzi PlayStation Plus. Více zde.