Borderlands 4 sice trhají rekordy a patří mezi nejprodávanější hry roku 2025, ale vydavatelská společnost Take-Two Interactive před investory přiznala, že si od startu slibovala o něco víc. Podle generálního ředitele Strausse Zelnicka za slabší začátek mohou především problémy s výkonem na PC, které ovlivnily první týdny po vydání.

„Začátek byl o něco slabší, než jsme doufali,“ uvedl Zelnick během prezentace pro investory. „Na PC jsme zaznamenali potíže s optimalizací výkonu, které Gearbox aktivně řeší. Vydává aktualizace a vylepšení, aby byl zážitek stabilní a plynulý.“

Hlavní tvář Take-Two Interactive úplně opomněla, jak hráči kritizovali placené dodatečné balíčky i kontroverzní slova šéfa Gearboxu. Randy Pitchford bránil svůj tým a kritikům technických problémů vzkazoval, ať napíšou vlastní engine a ukážou jim, jak se to dělá. Předtím se zase neslavně proslavil hláškou, že si lidé nemají stěžovat na cenu hry a místo toho si najít brigádu.

Navzdory rozpačitému startu ale Zelnick zdůraznil, že společnost je na Gearbox nesmírně hrdá. Jsme přesvědčeni, že Borderlands 4 bude dlouhodobě úspěšný titul s velmi solidními prodeji. Očekáváme, že se časem výsledky plně vyrovnají našim předpokladům.“

Kritické ohlasy na Borderlands 4 byly vynikají. S nimi jsou v Take-Two spokojeni. Na Metacritic obdržela hra v průměru 81 bodů od novinářů, ovšem od hráčů má pouhých 4,5 z 10. Na Steamu jsou uživatelské recenze smíšené.

Gearbox má pro Borderlands 4 připravený bohatý plán dodatečného obsahu s placeným přídavky i bezplatnými aktualizacemi. Tenhle příděl má udržet hráče aktivní i měsíce po vydání. Právě silná post-launch podpora má být jedním z klíčových faktorů, které zajistí hře dlouhou životnost. Komunita se ale současně bojí, abych placených balíčků nebylo až moc.

Navzdory těmto prohlášením nelze komiksovou střílečku označit za neúspěch. Borderlands 4 se stali nejrychleji prodávaným dílem série, ovládli žebříček prodejů za září a celkově se umístili na třetím místě mezi nejprodávanějšími hrami roku 2025 v USA.