Vedle propracovaného multiplayerového zážitku chtějí vývojáři nového Battlefieldu zaujmout silnou příběhovou kampaní. Na té pracuje tým z kanadského studia Motive, který má za sebou mimo jiné povedený remake Dead Space a spolupráci na Star Wars: Battlefront 2.

Tvůrci v rozhovoru pro magazín Inverse odhalili, jaké inspirační zdroje je během vývoje vedly. Kreativní ředitel Roman Campos-Oriola a producent Philippe Ducharme shodně zmiňují, že jejich cílem je ukázat „obyčejné lidi v neobyčejných situacích“. A právě tahle myšlenka má být základem singleplayerové části.

Autoři slibují, že v nové kampani bude kladen důraz nejen na akci, ale i na napětí, atmosféru a promyšlený rytmus vyprávění. Zkušenosti z Dead Space jim prý pomohly lépe pracovat s tempem – střídat klidnější pasáže s vypjatými momenty a tím udržovat hráče ve střehu.

Zajímavou inspirací byla například minisérie Special Ops: Lioness, kde skupina agentů vyšetřuje následky teroristického útoku. „To, co nás zajímá, je dynamika vztahů a napětí mezi postavami, které musí čelit extrémním okolnostem,“ říká Campos-Oriola. Ducharme pak přiznal, že čerpal podněty i z filmu Občanská válka od Alexe Garlanda, který sleduje novináře putující rozvrácenou Amerikou během fiktivní občanské války.

Na hře pracují hned čtyři studia EA, o multiplayer se starají opět ve švédském DICE. Electronic Arts plánuje nový Battlefield vydat do března/marce 2026. Více informací se dozvíme během léta. Zatím se podívejte na destrukci prostředí.