Sony nechává své fanoušky trpět. Nadále čekáme na detaily o tom, na čem pracují v Naughty Dog. Šéf studia a kreativní ředitel série The Last of Us nový projekt zmínil v novém rozhovoru u příležitosti prezentace věnované akcionářům.

Neil Druckmann je neskutečně nadšen z nové hry, na které pracuje. Je to pravděpodobně jeho nejzajímavější titul, který by mohl změnit mainstreamové vnímání herního průmyslu. Myslí si to s ohledem na to, jak se jim se seriálem The Last of Us podařilo překlenout propast mezi hráči a nehráči.

„Úspěch seriálu přitáhl pozornost ke hrám a ukázal širšímu publiku, jak bohaté a pohlcující zážitky nabízejí,“ uvedl Druckmann. „Toto zviditelnění masového publika mě fascinuje kvůli našemu současnému projektu, ale také kvůli širokému potenciálu herního průmyslu přilákat publikum po celém světě. Nemohu se dočkat, jak se to projeví na naší nové hře, zejména po úspěchu The Last of Us.“

To je o nové hře vše. Nadále nevíme, co to je. Někteří doufají v třetí díl The Last of Us, jiní by rádi vzkříšení Uncharted a další by ocenili úplně novou značku. V předešlých rozhovorech si Druckmann pochvaloval velkou tvůrčí svobodu, kterou od Sony dostalo studio Naughty Dog, a která není samozřejmostí.

„Na práci v Naughty Dog je skvělé, že nás nikdo k ničemu nenutí. Jde o to, že bychom třeba i rádi další The Last of Us, ale pokud jste zapálení pro něco jiného, podpoříme to. Je to velmi výsadní postavení. A neberu to jako samozřejmost,“ prohlásil v únoru tohoto roku Druckmann.

Každopádně, The Last of Us bude pokračovat minimálně seriálem od HBO. Druhá řada se na platformě Max očekává v roce 2025.

Druckmann se v aktuálním rozhovoru věnoval ještě umělé inteligenci. Ta dle něj způsobí revoluci v tvorbě obsahu, protože AI postupně umožňuje i netechnickým lidem využívat svou představivost a vytvářet světy a příběhy podle svých představ. V případě Naughty Dog má umělá inteligence umožnit posunout hranice vyprávění příběhů ve hrách.

„Díky technologiím, jako je umělá inteligence a možnost motion capture z domova, snižujeme náklady i technické překážky, což nám otevírá dveře k tomu, abychom se mohli pustit do dobrodružnějších projektů a posouvat hranice vyprávění příběhů ve hrách,“ řekl Druckmann.