Za přibližně dva měsíce tomu bude už přesně pět let, co jsme se dočkali vydání vesmírného průzkumného survivalu No Man's Sky, který se, jak každý moc dobře ví, ve své první verzi netěšil moc velkému nadšení. Od té doby ale vývojáři z nezávislého týmu Hello Games udělali vskutku obrovský krok dopředu a neustálé velké updaty jsou důkazem, že to myslí se hrou vážně.

Na přelomu března a dubna (marca a apríla) došlo k vydání mohutného updatu Expeditions, který mimo jiné nabízel zcela nový herní mód. O dva měsíce později tu máme další velký update, který se tentokrát důrazně zaměřil na grafickou kvalitu, grafické technologie, kvalitu vygenerovaných planet, stvoření a další věci.

Přečtěte si také: No Man's Sky dostal update Expeditions včetně nového herního módu

Update 3.5 s názvem Prisms láká na „dramatické osvěžení No Man's Sky“. Jedna z nově přidaných grafických technologií (pro PC, next-gen konzole a Xbox One X verze hry) je screen space reflections, potažmo odrazivé plochy. Ty byly přidány do všech částí hry. To doplňují nové styly a velká vylepšení pro volumetrická světla, která mohou být nyní i zbarvená nebo směrová a vývojáři lákají na výrazně vylepšenou atmosféru. Zároveň je nyní tato grafická možnost dostupná ve verzi pro VR.

Jedna z dalších věcí, kterými se nový update pyšní, jsou vylepšené jeskyně. Mají působit více mimozemsky a exoticky. „Houby a flóra svítí s novými atmosférickými světelnými efekty a prostředí jsou více detailní a různorodá,“ dočteme se v seznamu změn.

Detailnější a různorodější však nebudou jenom jeskyně, ale i stvoření, a to díky srsti. Zdaleka to ale není všechno, co v Prisms najdeme. Vylepšení efektů při warpování, systému pro částicové efekty, mapování okluze paralaxy, vizuálů svítilny, lomu světel u skel, noční oblohy, paprsků světel a světelných šachet a efektů deště už je jen taková (opravdu obří) třešnička na dortu. Vylepšeny byly i povrchy planet o více detailů.

A víte co? Stále to není všechno! Došlo samozřejmě i na nějaká vylepšení přímo se týkající hratelnosti. Například jsou zde nově „meteorologické odměny“. Nyní je šance, že v nebezpečných podmínkách, jako například při padání meteorů nebo během bouřky, budete mít možnost najít cenné předměty. Uživatelské rozhraní pro Appearance Modifier bylo vylepšeno a jedna z největších novinek je, že si nyní budete moci ochočit mnohem větší množství stvoření. To navíc zahrnuje možnost létat například na obrovských broucích, létajících červech nebo obřích motýlech.

Nechybí ani řada „quality of life“ úprav nejen pro uživatelské rozhraní obecně. O těch, i ještě další řadě zlepšení, se můžete dočíst na oficiálním webu a seznamu změn. Pokud navíc vlastníte karty Nvidia řady RTX, budete nyní moci využít technologie DLSS. A to i ve VR verzi.