Právní bitva s tvůrci Palworldu může být pro Nintendo precedentem. Japonská společnost si nedávno nechala v USA zaregistrovat patent, který se týká herní mechaniky využívané i v mnoha titulech mimo její vlastní značky. Jde o systém, kdy hráč může přivolat postavu, která za něj bojuje, ať už automaticky, nebo pod přímým řízením hráče.

Podle oficiálního popisu se patent vztahuje na situaci, kdy hráč ovládá svou postavu ve virtuálním světě a prostřednictvím určitého příkazu vyvolá „sub postavu“. Pokud se v místě objeví nepřítel, může se rozvinout souboj, ať už pod kontrolou hráče, nebo plně automaticky. Sub postava se navíc dá přesouvat po herním poli a zapojovat do dalších bitev.

Nejzřejmějším příkladem jsou samozřejmě Pokémoni – hráč přivolá svou příšeru a nechá ji bojovat proti jiným. Do popisu ale spadá i řada dalších her, například Pikmin, kde hráči povolávají malé tvory a posílají je do soubojů či k plnění úkolů.

Na internetu se objevily první reakce, které upozorňují, že tento krok by mohl mít dopad i na jiné série – třeba Persona, jež také stojí na mechanice přivolávání bytostí. Obavy pramení z možnosti, že by Nintendo mohlo patent využít k žalobám na konkurenční hry. Přivolávání druhé postavy využívá také Mortal Kombat 1.

Na rozdíl od ochranných známek ale u patentů není povinnost vymáhat je vždy a proti všem. Nintendo tak může samo rozhodnout, zda a kdy proti jiné hře zakročí – obvykle tehdy, pokud by cítilo ohrožení vlastního duševního vlastnictví. Jinými slovy by Nintendo mohlo nechat na pokoji hry, které se nepodobají Pokémonům. Jestli Nintendo patent skutečně využije k právním sporům, ukáže až čas.