Aktualizace: Vývojáři hry NBA 2K21 reagují na velkou kritiku, kterou způsobily in-game reklamy přímo ve hře. Ty navíc nejdou přeskočit a vybízejí například ke koupi Oculus Quest 2. Zajímavá je ještě jedna věc, v době recenzování se v NBA 2K21 nezobrazovaly.

Studio Visual Concepts se omlouvá komunitě a vzkazuje, že na základě zpětné vazby reklamy integrované v segmentu 2K TV změní, aby vylepšilo zážitek z hraní. Hráči by v budoucnu neměli vidět více reklam. To automaticky neznamená jejich odstranění. Nabízí se ale možnost reklamy přeskočit, případně se nebudou zobrazovat tak často.

Všichni se jistě shodneme, že takovéto reklamy do hry za plnou cenu nepatří.

PŮVODNÍ ZPRÁVA

Když už nepůsobí ve světě virtuálního sportu kontroverzi věhlasné EA Sports, tak je to zase jiné vydavatelské studio. Tím není nikdo jiný než dlouholetý tvůrce basketbalových a wrestlingových her 2K. Ani jejich NBA 2K21 se letos neobešlo bez rozčílených hlasů fanoušků i recenzentů, kteří si převážně stěžují na to, že hra je prakticky totožná s minulým dílem a stejně jako loni je to jen obrovská pračka na peníze. Hráčům se již dlouhodobě nelíbí monetizační systém této hry, 2K se ale nebojí zajít ještě dál a rádi si vezmou peníze i za něco, co se normálně v placených hrách neděje.

Zapomeňte na doby, kdy během loadingu uslyšíte hluboký hlas legendárního pivota Shaquilla O'Neala a jeho skvěle provedené pre-show. Místo toho tu teď máme plnohodnotné reklamy na skutečné produkty. A že to k basketbalu patří? Myslím si, že bychom se bez takové realističnosti všichni obešli. Přece jen neplatíme 1800 korun za hru, aby nás zásobovala dalším nejen product placementem, ale také nestydatě okatými reklamami. Například na Oculus Quest 2.

Přečtěte si také: NHL 21 dostává ve světě rozporuplné známky

Samozřejmě reklama nerozbíjí samotnou hratelnost a objevuje se před hráčem jen při nahrávací obrazovce, není však potřeba vysvětlovat, co na tom všechny hráče obtěžuje. To nejhorší na tom ale je, že naprosto stejnou věc hráči vytýkali vývojářům už minulý rok. Bohužel sebereflexe nepřišla žádná a máme tu jen další hru, ale pořád stejný problém. Jsme opravdu zvědaví, jestli se reklamy budou objevovat i ve hře pro novou generaci, jelikož tato verze hry je ještě o 10 dolarů dražší než pro konzole Xbox One a PlayStation 4.