Říká se, že závěrečné titulky nikdo nečte. Přesto je ale důležité, aby v kreditech byla jména všech, co se na produktu podíleli. V herním průmyslu se často stává, že vynecháni jsou bývalí zaměstnanci, kteří z firmy odešli před dokončením hry, případně lidé na nižších pozicích. Část lidí delší dobu usiluje o nápravu tohoto systému.

Teď se ozývají i bývalí zaměstnanci Striking Distance Studios. V dlouhém seznamu titulků survival hororu The Callisto Protocol mělo být vynecháno přibližně 20 vývojářů. Zarážející je, že někteří z nich se na vývoji podíleli zásadním způsobem. Chybět mají jména některých vedoucích vývojářů, manažérů a šéfů. Prý i těch, co předtím pracovali s generálním ředitelem Striking Distance Glenem Schofieldem v jeho předchozím studiu Sledgehammer Games na Call of Duty. Někteří z nich měli se Schofieldem vybudovat nový tým. Nejde tedy o dodavatele s malým kusem práce na několik měsíců, nýbrž o zaměstnance na plný úvazek, kteří se na významných částech produktu podíleli více než rok.

„Rozhodně to bolí,“ říká jeden ze zdrojů na to, že chybí v kreditech. Jiní poukazují na nesrovnalost ve způsobu, jakým jsou kredity rozdělávány. Někteří bývalí zaměstnanci byli do titulků zahrnuti jako „další“ pomocníci ve svých odděleních, jiní byli zařazeni do kategorie „Různé“ na samém konci téměř dvacetiminutových titulků a další byli zcela vyloučeni. Jeden ze zdrojů si myslí, že lidé byli do titulků přiřazování na základě sympatií. Pokud je to pravda, bylo by to krajně nespravedlivé a nevhodné vůči celému týmu.

Mezinárodní asociace herních vývojářů chce standardizovat způsob připisování kreditů vývojářům za jejich práci a podpořit šíření nástrojů, které mohou usnadnit aktualizaci závěrečných titulků, pokud v nich někdo chybí nebo obsahují jiné nepřesnosti. Mimo jiné asociace navrhuje, aby byli uvedeni všichni členové týmu, kteří pro společnost pracovali minimálně 30 dnů, včetně smluvních partnerů. Plus asociace chce zachovat jména lidí, kteří firmu opustili před uvedením hry na trh.

To ale není jediné, co se dělo v Striking Distance Studios. Další v rozhovoru pro GamesIndustry poukazují na chaos, který při vývoji The Callisto Protocol vládl. Vše mělo způsobit rychlé nabírání nových zaměstnanců v době koronavirové epidemie. Během tří měsíců, v době pandemie, se zhruba zdvojnásobila velikost týmu. Přitom ale noví lidé pořádně nevěděli, co mají dělat. Někteří kvůli tomu museli pracovat 10 hodin denně na schůzkách s jednotlivými oddělenými týmu a pak dělat přesčasy, aby udělali svou práci. Vedení bylo za tenhle přístup kritizováno a mělo slibovat nápravy. K těm ale nedošlo, místo toho byli zaměstnanci chváleni za dlouhé hodiny v práci.

Špatné kultury ve studiu si všímají i další. Zejména co se týče lidí, kteří odešli. Ostatní často nevěděli, že dotyčný z jiného oddělení odešel. Prý to zjistili po týdnu až měsíci. Chyběly tedy e-maily na rozloučenou. Ty jsou v jiných studiích zcela běžné. Podle některých se odchody zamlčovaly, aby nedocházelo ke zhoršení morálky týmu. Jiní chování manažerského kruhu považují za mstivé.

Přesto bývalí zaměstnanci Striking Distance Studios, s nimiž server GamesIndustry mluvil, vzpomínají na časy ve firmě v dobrém. Neměli mít žádné velké rozepře a o to více je překvapilo, že chybí v závěrečných titulcích.