Magazín · Novinky · v úterý 7. 3. 2023 12:00
Microsoft zpochybnil dopad Call of Duty na PlayStation
Kolik hráčů by si vybralo konzoli Xbox místo PlayStationu, kdyby Call of Duty nevycházelo na konzole od Sony? Průzkum britského antimonopolního úřadu (CMA) z prosince loňského roku varoval před 15 %, což by mělo výrazný dopad na příjmy a potenciální růst PlayStationu. Podle Microsoftu však britský úřad výrazně přecenil dopad Call of Duty a ve vlastním průzkumu z ledna uvádí 3 % dotázaných hráčů.
To je podle Microsoftu příliš málo na to, aby to poškodilo schopnost Sony konkurovat, a příliš málo na to, aby exkluzivita byla pro Xbox výhodná. To tvrdí americká společnost dlouhodobě. Naopak CMA mluví o potenciální ztrátě významného podílu PlayStationu.
Jak si ale všiml Stephen Totilo z Axios, tak oba průzkumy se zaměřují na něco trochu jiného. Britský antimonopolní průzkum zjistil, že exkluzivita Call of Duty na Xboxu a PC by přiměla 9 % náruživých hráčů Call of Duty ke koupi PC, celkem by z PlayStationu na jinou platformu přešlo 24 %. Od toho těch 15 %.
Zdroj: ActivisionPlayStation tvoří podstatnou část příjmů vydavatele Call of Duty
Průzkum Microsoftu uvádí ještě 10,5 % hráčů Call of Duty, kteří tuto sérii zařadili mezi své dvě nejoblíbenější, by změnilo konzoli. Tento průzkum však nebere v potaz počítač a zaměřuje se na přechod mezi konzolemi. Respondenti mohli PC uvést pouze v písemné odpovědi.
Náruživým hráčem Call of Duty je ten, kdo odehrál alespoň 10 hodin, případně v uplynulém roce utratil alespoň 100 dolarů v této sérii.
Microsoft tvrdí, že odstranění Call of Duty z PlayStationu nedává žádný obchodní smysl a už dříve nabídl Sony desetiletou smlouvu, jež garantuje, že Call of Duty bude na PlayStation vycházet nadále ve stejné podobě jako na Xbox a další platformy. To ale Sony nestačí, představitelé Nvidie (GeForce Now) a Nintenda smlouvy podepsali.
Britský Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy nedávno rovněž zjistil, že 40 % odehraného času na PlayStationu připadá na střílečky z pohledu první a třetí osoby. V tomto žánru má Activision Blizzard dvě velké značky: Call of Duty a Overwatch.