Málokdo se k tomu přizná, ale troufáme si říct, že většina lidí začne psát o hrách v naději, že dříve či později dostane příležitost psát o virtuálních ženských zadcích, na které nám jen ti správní, řádně prasáčtí vývojáři umožní zírat při každé příležitosti. Série Mass Effect byla v tomto směru historicky jednou z mála jistot, bohužel i na ni očividně dolehla nová doba, která pečlivě připraveným záběrům kamer na virtuální zadnice nesvědčí. Takže jestli jste se těšili na remasterovanou trilogii Mass Effectu jen a pouze kvůli možnosti civět na remasterovaný zadek Mirandy Lawson, tak raději zrušte předobjednávku.

O tom, že se fixní kamera při rozhovorech a v cut-scénách v původním Mass Effectu 2 a Mass Effectu 3 někdy až příliš okatě soustředila na jistou část Mirandina těla, se mohl snadno přesvědčit každý, kdo hru hrál, ale majitelé kolekce Mass Effect: Legendary Edition bohužel takové štěstí mít nebudou. Příslušné záběry budou řádným způsobem upravené, jak potvrdil ředitel vývoje Mac Walters v rozhovoru pro server Metro:

„Myslím, že od vydání původních her se mnoho věcí změnilo. Nejsem si jistý, jestli bych řekl, že nám to zvlášť dělalo starosti nebo tak něco, ale zvažovali jsme to. Kevin (Meek, ředitel tvorby prostředí a postav z BioWare, pozn. redakce) dokonce u některých záběrů řekl, že byly prostě... proč se soustředí na Mirandin zadek? Takže v některých případech jsme řekli 'dobře, tady můžeme provést změny'."

S rozhodnutím, kterým si proti sobě vývojáři poštvali půlku Redditu a automaticky rozhněvané davy na Twitteru, můžeme nesouhlasit, můžeme proti němu i protestovat, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Výmluvné záběry na zadní partie postavy, které propůjčila tvář i hlas herečka Yvonne Strahovski, se tak řadí na seznam věcí, jež v Legendary Edition nenajdeme.

Na tento pomyslný seznam patří také multiplayer Mass Effectu 3 (řádné zprovoznění a udržování online režimu by bylo moc pracné, jak jsme se dozvěděli díky magazínu Game Informer), původní konec trilogie (remaster nabídne pouze definitivní konec z bezplatného přídavku Extended Cut pro ME3) nebo DLC Pinnacle Station pro první díl. V jeho případě je na vině ztracený a poškozený zdrojový kód, což je také důvod, proč přídavek od studia Demiurge nebyl obsažený ani ve vydání původního Mass Effectu na PS3.

Přečtěte si také: Velká dávka spekulací o Grand Theft Auto 6 a dalších projektech Rockstaru

Útěchou nám každopádně může být, že změny v kameře se nemají týkat pouze snahy o odvrácení pozornosti od Mirandina zadku (která bude určitě stejně marná, od čeho jsou v Mass Effectu výtahy a vůbec jakékoliv klidnější momenty, kdy může kameru ovládat sám hráč?). Vývojáři provedli změny třeba i v případech, kdy bylo za jistých okolností možné vidět příliš rozkročenou velitelku Shepardovou v sukni, protože daná pozice postavy byla určena spíše pro mužskou verzi Sheparda.

Abychom ale zakončili tuhle veledůležitou novinku lépe, máme tu ještě jednu pozitivnější zprávu. Walters na Twitteru v odpovědi na dotaz fanouška uvedl, že se vývojáři spojili s některými zástupci modderské komunity, aby mohli co nejlépe informovat o tom, jak změny v Legendary Edition na PC ovlivní funkčnost modů, a aby zajistili, že bude moci komunita modderů operovat i v budoucnu. Jinými slovy, v BioWare se zjevně snaží zabránit tomu, aby vydání remasterované trilogie Mass Effectu zadupalo do země dostupné mody. Snahy tvůrců prý nadále trvají a s blížícím se vydáním Legendary Edition se máme dozvědět více informací. Tak snad budou ty informace co nejpozitivnější. Mass Effect možná nepatří mezi herní série, které jsou automaticky spojované s rozsáhlým moddingem, ale jakákoliv snaha o jeho podporu se vždy cení.

Mass Effect: Legendary Edition vychází 14. května/mája 2021 na PC, PS4 a Xbox One. Kolekce bude kompatibilní také s PS5 a Xbox Series X|S.