Značku Life is Strange si zpravidla spojujeme s epizodickými hrami, nově oznámené pokračování s názvem Life is Strange: Double Exposure však vyjde podobně jako Life is Strange: True Colors z roku 2021 vcelku a naráz, ačkoliv tradiční dělení samotného herního obsahu na jednotlivé epizody, potažmo kapitoly nového příběhu zůstane i tentokrát zachováno. Pohled na nabídku tří dostupných edic hry ale prozrazuje, že to nemusí být tak úplně pravda.

Třeba na Steamu byly předobjednávky Life is Strange: Double Exposure spuštěny ihned po konci včerejší akce Xbox Games Showcase, kde byla novinka od studia Deck Nine a Square Enix formálně odhalena. Na produktové stránce najdeme v souvislosti s náplní nového příběhu Max Caulfield jen několik řádků základních informací a hrstku záběrů z prvního traileru. Mnohem větší prostor tak, jak už to v případě Square Enix a dalších velkých vydavatelů bývá, zabírají podrobnosti spojené s tím, co dostanete, když zaplatíte za víc než za samotnou hru.

Pokud si koupíte Deluxe edici, kromě přístupu k samotnému Life is Strange: Double Exposure získáte také balíčky oblečení pro Max nazvané Spooky Outfit Pack a Decades Outfit Pack. Každý balík obsahuje čtyři oděvy do interiérů - jeden pro každou ze čtyř kapitol hry - a jeden kabát na ven. Vlastníkům Ultimate edice pak tvůrci nadělí ještě stejně koncipované balíčky Fan Favorite Outfit Pack, Paw Prints Outfit Pack a Final Fantasy VII Outfit Pack. Protože Square Enix nám nejspíš musí při každé příležitosti připomínat, že vlastní a spravuje značku Final Fantasy.

Ultimate Edition ale nabízí ještě něco navíc. Tedy pokud si ji předobjednáte. V takovém případě si budete moci zahrát první dvě epizody hry dva týdny před vydáním, přičemž poté neztratíte nic ze svého postupu. Což je... pozoruhodná nabídka. Koncept tzv. prioritního přístupu je v posledních letech čím dál populárnější a hráči na něj očividně slyší. I když si často neuvědomují, že v jádru nejde o předčasný přístup pro ty, kteří si koupí dražší edici hry, ale o umělý odklad pro ty, kteří se naopak spokojí se základní verzí. První skupina totiž vždy dostane hotový titul i s případným day one patchem a do rádoby oficiálního vydání pro všechny se nikdy nic nezmění.

Pokaždé se tedy nabízí možná poněkud naivní otázka, proč vydavatel hru nevydá pro všechny ve stejný čas, když už je stejně hotová a připravená na vydání. Ale odpověď je vždy stejná - protože představa, že si za příplatek zahrajete dříve než ostatní, je účinný marketingový trik. Obvykle se ale vztahuje na celou hru a na pouhých několik dní. Přístup k polovině herního obsahu celé dva týdny před oficiálním uvedením titulu na trh, to je nejspíš novinka.

Tato novinka mimo jiné poukazuje na to, že Square Enix alespoň částečně vnímá Life is Strange: Double Exposure jako epizodickou hru. A že patří mezi velké vydavatele, kteří na rostoucí nejistotu a nestabilitu herního průmyslu a měnící se preference zákazníků stále reaguje jen vymýšlením dalších způsobů, jak z každé části hry vytřískat co nejvíc peněz.

Japonskému gigantovi lze k dobru přiznat alespoň fakt, že jinak nenabízí žádný bonus za předobjednávku kterékoliv edice, což je dost neobvyklé, a že ani za nejvyšší edici nezaplatíte více než 100 eur, jak je dnes v AAA sféře zvykem. Základní Life is Strange: Double Exposure dokonce na PC stojí „pouhých“ 49,99 eur a Deluxe edice vás vyjde na 59,99 eur. Na Ultimate edici s prioritním přístupem k prvním dvěma epizodám pak byla nalepena cenovka 79,99 eur, což vlastně vypadá docela rozumně. Jelikož vám ale tato edice zajistí i přístup k exkluzivnímu kočičímu obsahu, potažmo k úkolu s cílem vrátit ztracenou kočku jejímu majiteli, nemůžeme se ubránit pocitu, že si Square Enix z nás i ze všech fanoušků dělá srandu.

Life is Strange: Double Exposure vyjde 29. října/októbra 2024 ve verzi pro PC (Steam). PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Později vyjde také na Nintendo Switch.