Disney na nás číhá odevšad. 

Z televizních obrazovek spolu s novým Disney+, z mobilních telefonů se hrou Mirrorverse, ve které si zlé kopie oblíbených postaviček chtějí podmanit pohádkový svět, a nyní i z počítačů v závodní hře Disney Speedstorm. Na tu se detailně zaměříme v dnešním preview.

Čtyři měsíce zpátky nám byla na Nintendo Directu představena závodní hra ze světa Disneyho. Později pak byla připomenuta při příležitosti Summer Game Festu, který jsme pro vás vysílali i my. Tehdy jsme si řekli, že tyto závody vypadají opravdu dobře. A po pozvání do předběžného testování jsme pocity ze hry mohli sami zažít rovnou na našich počítačích.

Konečně tu máme nějaké pořádné pohádkové závody, pro jejichž hraní nejsme nucení vlastnit konzoli.  

Jde o ten pravý rychlý chaos, ve kterém jako váš oblíbený hrdina usednete za volant upravené motokáry a za pomoci bonusů pro zrychlení, obranu, nebo destrukci oponentů se snažíte dojet do cíle jako první. 

Poslední roky byl tenhle typ her dostupný hlavně pro konzole Nintenda. Na počítačích jsme mohli oprášit akorát tak závodničky ze světa Crashe Bandicoota. Ale to se s příchodem Disney Speedstorm mění, protože titul je multiplatformní a bude možné si jej zahrát na starších i novějších generací konzolí, na Nintendu Switch a hlavně na už jednou zmíněných počítačích. 

Disney je přesně ten svět, který se pro závodění hodí. Za volant vozítka tak můžete posadit známé tváře, jako jsou například myšák Mickey, kačer Donald, Herkules či postavy z příběhu Mulan, Pirátů z Karibiku nebo Knihy džunglí. 

Předběžný přístup měl některé funkce omezené, ale přinesl nám mnoho obsahu a zábavy na to, abychom si udělali obrázek, co nás čeká.     

Konkrétně jde o sólo jízdy, každodenní události, příběhové jízdy a přes 50 závodů, které pomohou do startu. Každé odjeté kolo má své vlastní úkoly, které nás bohatě odměnily. A odměny byly velice důležitou součásti hry. Nepamatuju si, že bych v nějaké závodní hře vlastně potřeboval sbírat tolik materiálů pro zlepšení své úrovně jako v Disney Speedstorm. Ale když se zamyslíme, tak poté, co na nás při spuštění hry blikl nápis Gameloft, nás to sbírání vlastně ani nepřekvapuje.  

Každého hrdinu si můžete vylepšit až na desítky úrovní a v zápasech je to znát. Materiál pro tento posun je hlavně z odměn za úkoly na tratích, dále z denních úkolů, obchodu, Battle Passu, loot boxů… Ano řekněme si to znovu. Battle Pass, loot boxy, obchody. Otevírá se vám kudla v kapse? No, tak zatím nemusí. Protože každou herní měnu jsme v předběžném přístupu byly schopni získat pouhým hraním, a to docela lehce.

Ovšem zatím netušíme, jak bude vyřešený monetizační systém, protože nikde vlastně nebyla možnost si jakkoliv k měně dopomoci reálnými penězi. Na jednu stranu to zní dobře, ale je vidět, že to je jen kvůli předběžného přístupu, protože hra je označená jako free-to-play titul, takže tvůrci nějakým způsobem budou potřebovat vydělávat.

I samotný Battle Pass jsme byli schopni získat po chvilce hraní a plnění úkolů. Takže nám titul zatím stále něco tají. Ale rozhodně si nebudeme kazit požitek polemizováním nad něčím, co ve hře zatím není, a zaměřme se na to, co nám Disney nabízí.

 Zpracování závodů je naprosto skvělé. Dynamika kombinovaná s přehledností je to, co od takového typu hry chceme.  

Jedno kolo nám zabralo maximálně 2 minuty, které jsme byli schopni si užít naplno. Tomu napomáhaly bonusy ve formě zrychlení, obrany a útoku. Jde například o bumerang nebo miny, které při kontaktu s hráčem nadělají opravdu neplechu. Navíc každý z jednotlivých závodníků má svou vlastní speciální schopnost, která se může aktivovat po sebrání bonusu. Je tu například Hercules a jeho super zrychlení ve formě spřežení pegasů

Další z příjemných útočných zpestření je úhyb, kterým se můžete rychle posunout doleva či doprava a při nárazu do nepřítele jej omráčíte.  Stejně jako například v Crash Team Racing, i zde můžete smykovat. Smyky vám doplní ukazatel zrychlení, které se po aktivaci mnohdy hodí.   

Samotné mapy jsou inspirovány jednotlivými hrdiny. Čeká vás proto třeba trať, která vás přenese do Řecka nebo na loď kapitána Jacka Sparrowa. Tyto okruhy jsou naplněny různými zkratkami a pastmi, takže je dobré poznávat trasu co nejlépe. Každé kolo je doprovázeno hodně povedeným remixem Disney hudby. 

V předběžném přístupu jsme měli okolo pěti map. Což nebylo hodně. Dřívě jsem zmiňoval, že budete muset jezdit opravdu často, abyste si vylepšili závodničku do stavu, kdy se můžete rovnat ostatním hráčům, takže se tratě brzy okoukají. Na druhou stranu si je velice rychle zapamatujete a osvojíte.  

Vetšina závodů probíhá proti počítačem ovládaným soupeřům. A jen o víkendu se otevírají speciální závody proti reálným hráčům. Takhle to ale nebude po vydání, je to tak nastaveno v rámci testování, v němž se vývojáři ani nesnažili do her pro více hráčů dávat podobné úrovně závodníků. 

Když jsem se tak připojil s Mickeym Mousem s úrovní sedm a proti sobě jsem měl tři závodníky okolo 20. úrovně, mé šance vyhrát byly mizivé. Když se to opakovalo dvakrát za sebou, tak jsem si řekl, že ještě není čas, a vrátil jsem se zlepšovat si úroveň a ego proti počítači. Ale dle informací se tohle v plném přístupu dít nebude.  

Z Disney Speedstorm máme zatím dobré pocity a jsme zvědaví, kolik nám toho přinese plná verze, která má vyjít ještě tento rok. Nicméně sami byste měli být tento týden schopni hru otestovat, protože na Steamu probíhá akce, kdy autoři rozdávají přístup hned po požádání. Tak šup šup na trať.

Přečtěte si také: Marauders - Vesmírní lovci pokladů