Britský úřad pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) včera potvrdil zahájení detailního vyšetřování akvizice Activisionu Blizzard společností Microsoft. Úředníci se obávají, že spojení těchto vydavatelů by mohlo vést k významnému omezení hospodářské soutěže na trhu nebo trzích Spojeného království.

Sony rozhodnutí britského orgánu vítá. To není překvapivé, když japonská společnost je nejhlasitějším kritikem akvizice za téměř 70 miliard dolarů. Obává se, že hráči na konzolích PlayStationu přijdou o Call of Duty.

„Tím, že by Microsoft získal kontrolu nad hrami Activisionu, jako je Call of Duty, by tato dohoda měla vážné negativní důsledky pro hráče a budoucnost herního průmyslu. Chceme zajistit, aby si hráči PlayStationu mohli i nadále užívat hry nejvyšší kvality, a oceňujeme, že se CMA zaměřila na ochranu hráčů,“ uvedl mluvčí Sony v prohlášení zaslané serveru GamesIndustry.biz.

Jak vidno, Sony se skutečně snaží akvizici zastavit a nedovolit, aby Microsoft s Xboxem získal kontrolu nad Call of Duty, Diablem, Overwatch a dalšími značkami Activisionu a Blizzardu.

Microsoft strach Sony nechápe. Phil Spencer z postu šéfa herní divize Microsoft už dříve garantoval, že Call of Duty bude na PlayStation vycházet minimálně ještě tři roky po skončení současné dohody mezi Sony a Activisionem. To ale Sony nestačí.

Mluvčí Microsoftu na nejnovější vyjádření Sony reagoval a přes Eurogamer.net vzkázal, že vynechávání PlayStationu u Call of Duty nedává žádný obchodní smysl. Microsoft považuje Sony za lídra trhu.

Podle redmonského gigantu má PlayStation dominantní postavení na trhu. Tohle tvrzení může opřít mimo jiné o prodeje předešlé generace konzolí. PlayStation 4 má dvakrát více prodaných kusů než Xbox One.

Před několika lety Microsoft přestal uvádět počet prodejů svých konzolí. Sony zase nedávno uvedla 117,2 milionu prodaných kusů u PlayStationu 4. Konkurenční Xbox se tak dostal na nějakých 50 milionů, což jsou dřívější odhady analytiků.

PlayStation podle Microsoftu bude mít nadále silnou pozici na trhu. Vzhledem k loajalitě ke značce neočekává, že by Xbox konkuroval hardwaru Sony v příštím/aktuálním cyklu.

Není však tajemstvím, že největším kamenem úrazu pro Sony je služba Xbox Game Pass. Obavy nejspíš pramení z toho, že zařazení her od Activisionu Blizzard do předplatného by mohlo ovlivnit rozhodnutí některých hráčů o koupi konzole. Ti by si kvůli Call of Duty v den vydání ve výhodném předplatném mohli místo PlayStationu vybrat Xbox.

Sony nepovažuje uvedení velkých her v den vydání v předplatným za vhodné. Podle ní se taková hra nezaplatí. Zejména v době, kdy rostou náklady. A když Microsoft získá Activision Blizzard, tak na PC a konzolích Xbox bude Call of Duty a další hry dostupné v Xbox Game Passu, zatímco na PlayStationu se budou prodávat za plnou cenu.