Už od oznámení survival hororu Alan Wake 2 od finského studia Remedy nás tvůrci zásobují velmi působivými koncepty z vývoje. Ty doprovázely i prezentaci hry na nedávné akci Summer Game Fest Play Days nebo první dva vývojářské deníky. Na úvodní vývojářský deník, který se soustředí na novou hratelnou postavu Sagu Anderson, jsme se blíže podívali zde, zatímco druhý deník, jenž se pro změnu zaměřuje na složitý vývoj, odkaz prvního dílu z roku 2010 a cestu k aktuální podobě novinky od Remedy, najdete níže.

Některé z nejzajímavějších konceptů však dosud byly k dispozici jen v nízkém rozlišení, v němž je zveřejnila zahraniční média pozvaná na Summer Game Fest Play Days, nebo někde na zdech a stolech v kancelářích Remedy. Naštěstí je tu ale Juhani Jokinen, který v Remedy zastává pozici senior concept artist. Jokinen totiž tyto koncepty zveřejnil na sociálních sítích v plné parádě.

Hráče, které si získal už originální Alan Wake, nejspíš hned zaujmou obrázky, které zvou do lesů v okolí městečka Bright Falls a jezera Cauldron Lake. Pro Sagu zkrátka vývojáři připravili velmi povědomé prostředí, ačkoliv koncepty poukazují na temnější atmosféru. Ta nepochybně souvisí s žánrovým posunem od psychologického, ale v jádru spíše akčního thrilleru, kterým byl první díl, k survival hororu, jenž má nabídnout Alan Wake 2.

Nezapomínejme ale ani na samotného Alana, za kterého si ve druhém díle pochopitelně také zahrajeme a který je stále uvězněný na Temném místě. Zatímco koncept zachycující střechy zdejší zvrácené verze New Yorku už dobře známe, méně známý obrázek, na němž vidíme charismatického spisovatele v dešti na ulici plné zaparkovaných aut, vypadá spíš jako Max Payne 2 z roku 2003 než jako Alan Wake 2. A to nám vlastně vůbec nevadí.

Alan Wake 2 vyjde 17. října/októbra 2023 ve verzi pro PC (Epic Games Store), Xbox Series X|S a PlayStation 5, a to pouze digitálně. Na PC i na konzolích hru vydává Epic Games Publishing.