Už za pár dní dorazí na trh Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, dlouho očekávaný remake legendárního titulu z éry PlayStation 2. Pro Konami nejde jen o návrat jedné z nejslavnějších her, ale i o test, který může nastavit kurz budoucnosti celé značky – a možná i dalších klasik z katalogu studia.

Podle producentů Noriakiho Okamury a Yujiho Korekada se nyní všechno soustředí na to, aby Delta nabídla co nejautentičtější zážitek pro dnešní hráče. Cílem je oslovit jak staré fanoušky série, tak úplné nováčky.

Pokud ale hra uspěje i komerčně, Konami nevylučuje, že se pustí do mnoha dalších remaků. „Pokud budou fanoušci po vydání chtít vidět víc, určitě o tom budeme vážně uvažovat,“ zaznělo v rozhovoru pro Game Informer.

Zatím se zdá, že naděje na úspěch jsou vysoké – první recenze zahraničních médií hovoří převážně pozitivně. Remake je postaven na Unreal Engine 5, zachovává původní atmosféru a hratelnost, ale přináší i několik úprav a vylepšení, včetně chystaného nového multiplayerového režimu, který dorazí po vydání. Na druhou stranu má řadu technických problémů a špatnou optimalizaci.

Pokud se Delta osvědčí, může to být začátek renesance nejen pro sérii Metal Gear, ale i pro další legendy ze stáje Konami.

Remake Metal Gear Solid 3: Snake Eater vyjde už 28. srpna 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S