Už příští týden vyjde remake kultovního Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Hra se v předstihu dostala k zahraničním novinářům, kteří vynesli své verdikty, a experti se podívali i na to, jak běží. No, žádná sláva.

Recenze jsou pozitivní. Snake Eater má v průměru 86 bodů na Metacritic a o bod více na OpenCritic. Kritici oceňují především atmosféru a vizuální stránku, které díky Unreal Enginu 5 posouvají klasiku do moderní éry. Jenže za nádhernými vizuály se skrývá i stinná stránka: technické problémy, které mohou hráčům zkazit zážitek.

Podle analýzy Digital Foundry si na PlayStationu 5 mohou hráči vybrat mezi režimem Performance (60 fps) a Quality (30 fps). Jenže ani výkonový režim není bez chyb – ve složitějších scénách v džungli framerate padá k 40 fps, pod vodou dokonce až na 30 fps a někdy k 28 fps. Rozlišení běží mezi 1080p a 1554p a „natahuje se“ do 4K.

Paradoxně ještě horší je situace na PS5 Pro. Ta nenabízí dva režimy, ale jen kombinaci obou: vyšší kvalitu obrazu spojenou s cílenými 60 fps. Výsledek? Výkon je často horší než na základní PS5. Rozlišení dynamicky klesá z 1152p až na 756p, což je méně než u PS5 v kvalitním režimu. I když technologie PSSR pomáhá vyhlazovat obraz, přináší to i ztrátu detailů u vzdálenějších objektů.

Pokud s tím vývojáři do vydání něco neudělají, tak se hráčům doporučuje zapnout VRR, protože bez něj působí framerate velmi nestabilně – od 30 fps při intenzivních bitvách až po 60 fps v klidnějších pasážích.

Bohužel ani PC verze není bez kompromisů. V Konami zamkli hru na 60 fps a nepodporuje ani ultraširokoúhlé rozlišení.

Zatím není jasné, zda Konami vydá aktualizaci, která by vyřešila propady výkonu na konzolích nebo odstranila omezení PC verze. S ohledem na velká očekávání fanoušků jde o nepříjemný problém, který může zastínit jinak brilantní návrat kultovního Snake Eatera.