Říká se, že Sony zachránila Bungie. Kdyby známé americké studio nebylo pod PlayStationem, tak by mělo mnohem větší finanční problémy. Zájem o Destiny 2 prudce upadá a příjmy Bungie mají být o 45 % nižší, než se v aktuálním fiskálním roce očekávalo. Situace nedávno vyústila v propuštění přibližně 100 zaměstnanců, což představuje zhruba 8 % pracovní síly.

Akvizici Bungie dokončila Sony loni, zaplatila 3,6 miliardy dolarů, a slíbila, že tvůrci zůstanou nezávislí, mohou si vydávat hry a oslovovat hráče na všech platformách, včetně Xboxu. Nezávislost Bungie je teď ale ohrožena. Pokud firma zaměstnávající přes tisíc lidí nebude mít výsledky a nedosáhne určitých finančních cílů, tak má být zrušeno stávající představenstvo a plnou kontrolu nad Bungie má převzít PlayStation Studios.

Podle informací amerického IGN tvoří současnou správní radu Bungie šéf PlayStation Studios Herman Hulst, senior viceprezident Sony Eric Lempel, spoluzakladatel Bungie Jason Jones, technický ředitel Bungie Luis Villegas a generální ředitel Bungie Pete Parsons. Parsons je rozhodujícím hlasem.

V Bungie se snaží šetřit, zastavili nábor nových zaměstnanců, snížili náklady spojené s cestováním a měli dočasně zmrazit platy vývojářů. Je ale otázkou, kdy se finanční situace zlepší. Za vše může menší zájem o Destiny 2, ale ten se v následujících měsících nezlepší, když rozšíření The Final Shape bylo po horší zpětné vazbě z interního testu odloženo z února na červen příštího roku. Údajně měla být odložena také střílečka Marathon, a to až na rok 2025.

Pokud bude rozpuštěna správní rada, tak se Bungie může stát součástí PlayStation Studios a plnou kontrolu nad studiem převezme Sony. Otázkou je, co by to znamenalo pro budoucí projekty. Nabízí se možnost, že by se z nich staly exkluzivity pro PS5/PC.