CD Projekt při oznámení svých finančních výsledků za první polovinu letošního roku a během konferenčního hovoru s akcionáři prozradil zajímavé informace.

Tržby CD Projektu meziročně vzrostly o 29 % na 470 milionů zlotých. Čistý zisk se ale meziročně snížil o 28 % na 105 milionů zlotých. Mohou za to náklady související s aktualizacemi Cyberpunku 2077.

Tohle kyberpunkové akční dobrodružství je nejdůležitějším projektem polského studia, vývojáři jsou odhodláni zlepšit kvalitu hry. Chtějí hráčům dát to, co celou dobu slibovali a získat si zpět jejich důvěru. Na konci této cesty by měl Cyberpunk 2077 plně využít svůj potenciál a stát se dlouhodobě úspěšným titulem. Nedávno CD Projekt najal moddery, kteří mají pomoci.

Navzdory tomu jsme se nedozvěděli o prodejích Cyberpunku 2077, nebyla zveřejněna žádná čísla. Naposledy v dubnu se firma pochlubila, že do konce roku 2020 se prodalo 13,7 milionu kopií.

CD Projekt své nejnovější hře věří. O tom svědčí informace, že 150 vývojářů je zaneprázdněno prací na prvním rozšíření, zatímco téměř 70 dalších se soustředí na jiné projekty. Ty zahrnují dosud neoznámené AAA hry.

Jiná část zaměstnanců se věnuje next-gen verzím pro Zaklínač 3 a Cyberpunk 2077. Ty chce společnost vydat v následujících měsících. Cílem je konec letošního roku. Brzy bychom tak měli znát přesné termíny, i když společnost připouští, že může dojít k odkladu u Cyberpunku 2077. U Zaklínače 3 je to trošku lepší, na něm dělá externí Saber Interactive. Obě hry si mohou nyní hráči na PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S zahrát pouze v rámci zpětné kompatibility.

„Cílem je vydat next-gen verzi Cyberpunku 2077 koncem letošního roku,“ řekl Michał Nowakowski, viceprezident společnosti CD Projekt pro rozvoj obchodu. „S ohledem na zkušenosti, které jsme získali během uplynulého roku, a s přihlédnutím k tomu, že tento projekt stále zůstává ve vývoji, nemůžeme s plnou jistotou říct, že se harmonogram nezmění.“

U Zaklínače 3 je slibován vizuální upgrade, všechny expanze a extra položky inspirované seriálem Zaklínač od Netflixu. Očekává se také využití haptické odezvy a adaptivních spouští ovladače DualSense na PS5. To samé by měl nabídnout i Cyberpunk 2077.

Adam Kiciński, generální ředitel CD Projektu, připomenul akvizici vancouverského studia Digital Scape, s nímž polská firma spolupracuje od roku 2018.