Magazín · Novinky · v pondělí 6. 1. 2025 12:20
Judas není nový BioShock. Od známé série se hodně liší, vysvětluje Ken Levine
Ken Levine, tvůrce kultovního BioShocku, se podělil o nové detaily ohledně své netradiční first-person střílečky Judas. Ačkoliv hra na první pohled může připomínat jeho dřívější tituly – ve videu vypadá jako BioShock ve vesmíru, Levine zdůrazňuje, že jde o zcela jiný přístup k hernímu designu a vyprávění příběhů.
Podle Levina Judas zásadně opouští lineární strukturu známou z BioShocku. Místo předem určených dějových linií se hra zaměřuje na dynamické reagování na hráčovy akce. „V BioShocku jsme měli strukturu, která se dala přirovnat k dlouhému koridoru s několika příběhovými spouštěči,“ vysvětluje Levine v rozhovoru pro GamesIndustry. „Judas je však úplně jiný – je to hra, která mnohem více reflektuje rozhodnutí hráče a jejich dopad na svět.“
Levine popisuje svůj přístup jako „narativní LEGO“, kde se jednotlivé příběhové prvky skládají dohromady na základě hráčových činů. Postavy ve hře budou nejen pozorovat hráčovy akce, ale také na ně aktivně reagovat. „Budujeme systém, kde NPC analyzují širokou škálu hráčových rozhodnutí a komentují je,“ přibližuje Levine.
Například postavy mohou říct: „Viděl jsem, co jsi udělal, a jak to ovlivnilo něco jiného. Bylo to zajímavé.“ Tento typ interakce má být jedním z hlavních pilířů Judas a nabídne hráčům hlubší propojení s herním světem.
Geoff Keighley před časem tohle příběhové LEGO přirovnal k systému Nemesis. Ten vytvořilo studio Monolith Productions pro Middle-earth: Shadow of Mordor a Middle-earth: Shadow of War. Vaše činy měly dopad na chování nepřátelských vůdců. Ti se vás mohli bát, stejně tak vás zesměšňovat, když se vám nedařilo.
Levine zároveň přiznává, že tento nový přístup klade na vývojáře obrovské nároky. Rozvětvené příběhové možnosti a nelineární svět jsou mnohem složitější na návrh než tradiční lineární hry. „Je to o dost náročnější než cokoliv, co jsme dělali dřív,“ přiznává.
Vývoj hry Judas probíhá ve studiu Ghost Story Games, které Ken Levine založil v únoru 2017 poté, co opustil Irrational Games. Datum vydání zatím nebylo upřesněno, ale titul by měl vyjít ještě letos na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Připomeňme, že Judas hráče zavede na koloniální loď Mayflower, která má velikost města. Plavidlo převáží poslední přeživší lidské rasy ze Země na novou planetu Proxima Centauri. Jak už to bývá, něco se cestou pokazí a loď směřuje k zániku. Hlavní hrdinka Judas je po vzkříšení (neboli převtělení) jediným člověkem na nyní značně poškozené Mayflower a jejím úkolem je navigovat loď přes pole asteroidů kolem Proximy Centauri. K tomu je ale zapotřebí Velká trojka. Jelikož nenávidí sami sebe i Judas, nebude to snadný úkol.
Velkou trojkou jsou tři vůdci, s nimiž se budeme setkávat v jejich digitální podobě. Je to šéf bezpečnosti Tom (hraje ho Troy Baker), bioložka Nefertiti a lodní psycholožka Hope. Každý z nich sleduje své vlastní cíle, které jsou často v rozporu s plány ostatních. Problémy jsou tak nevyhnutelné a díky tomu má hra nabídnout velmi dynamický příběh, jenž se neustále mění na základě hráčových činů a průzkumu nelineárního světa lodi Mayflower.
V Judas může dojít k situaci, kdy se snažíte získat palivo pro loď, ale Tom vám v tom zabrání. Dle Levina mají vůdci celou řadu možností, jak vám mohou ztížit život a úkol na lodi. Zdá se, že budete vědět na čem jste, protože vás vůdci budou varovat před vašimi dalšími kroky. Na druhou stranu i vy máte možnosti a cesty, jak se přes překážky dostat. V tomto konkrétním případě máte možnost navigovat povrchovou loď a vybrat si, kam se vydáte. Co je povrchová loď, to jsme se dosud nedozvěděli.
Pokud byste chtěli nový BioShock, tak ten je také ve vývoji. Na starost ho mají v novém studiu Cloud Chamber.