John Romero, slavný designér a spoluzakladatel studií id Software a Ion Storm, v posledních letech možná není tak plodný jako v minulosti. Před mnoha lety koneckonců stál u zrodu mnoha legend, mezi něž patří DOOM, Wolfenstein 3D, Commander Keen, Hexen a částečně i Quake (o Daikataně se samozřejmě bavit nebudeme), zatímco z posledních let stojí za zmínku především rozporuplně přijatá strategie Empire of Sin. Ta vznikla v jeho studiu Romero Games v režii Brendy Romero.

Pod záštitou Romero Games však v předchozích letech Romero vytvořil ještě něco - Sigil, novou epizodu o devíti úrovních pro původní DOOM z roku 1993. Sigil vyšel nejprve jako mod na PC během léta roku 2019, kdy se dokonce dočkal krabicové verze, načež se setkal s velmi pozitivními ohlasy. Ještě v tom samém roce se z něj pak stal jeden z prvních addonů, které si mohli hráči zdarma stáhnout pro tehdy nové konzolové vydání originálního DOOMu, a to přímo z menu hry.

S ohledem na úspěch Sigilu tak nejspíš nepřekvapí, že je již ve vývoji jeho pokračování. Jak upozornil server PC Gamer, Romero oznámil Sigil 2 během extrémně nabitého živého přenosu akce Realms Deep 2021, přičemž by nás také nemělo příliš překvapit, že zatímco původní projekt využíval originální DOOM, druhý díl, jenž slibuje například zajímavou mapu nebo řadu nových úrovní, bude rozšířením DOOMu 2 z roku 1994.

Špatnou zprávou pouze je, že vývoj ještě není ani zdaleka u konce, tudíž si na Sigil 2 počkáme. „Nedokážu stanovit datum. Myslím, že bude stát za to, až vyjde, čistě protože je to hodně úrovní a já se chci ujistit, že mají vážně dobrou návaznost a pocit postupu a že jsou skutečně výzva. Je zábava je hrát, je to trochu jako DOOM 2 verze toho, co jste cítili v některých úrovních Sigilu,“ uvádí John Romero.

Romero také naznačil, že po dokončení druhého Sigilu by se rád vrhnul na originální Quake (1996). Podrobnosti ale samozřejmě neznáme. Je nicméně dost možné, že ještě tento týden o začátcích série Quake něco uslyšíme. Aktuálně se spekuluje o tom, že na QuakeConu, jenž odstartuje tento čtvrtek, dojde k odhalení buď zcela nového dílu, nebo opětovného, vylepšeného vydání původní hry pro PC a konzole. To by mohlo být podobné právě výše zmíněnému vydání DOOMu a DOOMu 2 v roce 2019. Nezbývá tedy než počkat, s čím Bethesda na QuakeConu přijde.