Když byla oznámena dobrodružná hra Indiana Jones and the Great Circle od studia MachineGames, mnozí hráči byli zklamáni, že si z této slavné značky udělal Microsoft svůj first-party titul pro Xbox a PC. Jenže postupně došlo ke změně strategie a Microsoft upouští od exkluzivit a s odstupem času uvolňuje svoje hry i pro jiné platformy. Jistě tak potěšil spoustu hráčů, když oznámil vydání slavného archeologa i pro hráče na PlayStationu. A evidentně není zájem malý.

Analytici z firmy Alinea Analytics totiž vzali prodeje této hry, konkrétně 6 dní po vydání, na PlayStationu a porovnaly je s prodeji na Xboxu a PC v prosinci minulého roku za stejné období. A zjistili, že hra se na PlayStationu prodává rychleji, konkrétně o 28 %, neboli 117,2 tisíc kopií na PS5 a 91,2 tisíc kopií na Steamu. Je vidět, že hráči na konzoli od Sony tyto hry milují a dávají to hezky najevo. Uvidíme, jaké budou dlouhodobé prodeje, ale věřím v úspěch. Z dat dále vyplývá, že na Steamu má mít hra prodáno zhruba 300 tisíc kopií a očekává se, že prodeje na PS5 budou vyšší.

„Indiana Jones and the Great Circle je akční adventurou se vším všudy. Příběh se drží předem navržených kolejí, ale je to příběh, který bychom chtěli od dalšího filmového snímku s Indiana Jonesem. Hratelnost chytře kombinuje všechno, co nabízí a umožní hráči, aby v kůži slavného archeologa rozdával pěsti, plížil se úžasně navrženými úrovněmi, zapřemýšlel na úchvatnými hádankami i prozkoumal nejen tři rozhlehlé lokace plné věrohodně zpracovaných pamětihodností a plných variabilních úkolů. Za tohle si studio Machine Games nezaslouží nic jiného než veliké díky. Povedlo se jim totiž přijít s jednou z nejlepších akčních adventur, kterou si můžeme zahrát,“  napsali jsme v naší recenzi.

GAME PASS KANIBALIZUJE PRODEJE?

Analytici také promluvili o vlivu Game Passu na prodeje hry. Pomalejší start na Steamu a Xboxu je zřejmě způsoben uvedení hry v předplatném Game Pass, kde si ji vyzkoušelo už více jak 5 milionů hráčů.

Analytici také upozorňují na nevýhody předplatného, kde prodeje mohou být nižší právě kvůli uvedení těchto vysoce rozpočtových her v den jejich vydání v předplatných službách. Toto je zřejmě subjektivní, jelikož někteří vývojáři si službu pochvalují, jiní ji zase kritizují.

Toto může být jeden z důvodu, proč se Microsoft rozhodl vydávat své hry i na jiných platformách. Game Pass mu sice generuje miliardy dolarů, ale právě zajištění dalších příjmů mu dovolí službu neustále rozrůstat, ale také vydávat hry v den vydání, a to nejen z vlastní stáje. Když se podíváme na letošní line-up, tak Microsoft nehodlá polevovat ve vydávání her v den vydání do Game Passu. Nebudu tu vyjmenovávat všechny hry, ale stačí se podívat na seznam Game Passu a všem je jasné, že zde nic měnit nehodlá.