Battlefield 2042 z roku 2021 byl průšvih. Navzdory počátečním problémům a nedostatku obsahu se z multiplayerové střílečky stala vcelku oblíbená hra. V Electronic Arts a vývojářských studiích jsou odhodláni napravit chyby z minulosti a postarat se o to, aby nový Battlefield splnil očekávání komunity a byl zábavný.

Podle zprávy insidera Toma Hendersona ze stránky Insider Gaming je vývoj nového Battlefieldu provázán s masivními interními playtesty. Vybraní hráči mají mít možnost zahrát si hru mnohem častěji než při vývoji předchozích dílů. Díky tomu se nashromáždilo obrovské množství dat. Taková zpětná vazba nemá v historii značky obdobu. To vše s cílem zajistit, že tenhle Battlefield bude úspěšný. Nemělo by tak dojít k chybám, jako bylo odstranění tradičního systému tříd ve prospěch operátorů.

V EA vkládají do hry velké naděje. Vždyť na ní pracují studia DICE, Motive, Criterion Games a Ripple Effect. Měla by nabídnout příběhovou kampaň a různé multiplayerové režimy. Oficiálně přinese moderní dobu a bitvy pro 64 hráčů (32 vs. 32).

„Vytváříme něco, co se více podobá předchozím Battlefieldům,“ prohlásil dříve vedoucí vývoje Vince Zampella, který v minulosti založil studia, kde vznikly série Call of Duty a Titanfall.

Dle artworku se podíváme na Gibraltar. Ten dává ve fiktivním konfliktu smysl, tvoří totiž strategický most mezi Evropou a Afrikou. Henderson už dříve uvedl, že se příběh odehrává mezi lety 2027 a 2030. Zaměřit se má na obrovskou soukromou armádu bojující proti NATO na různých místech po celém světě.

Příští rok si Battlefield budou moci vyzkoušet další hráči, a to v rámci komunitního programu. Uvidíme, zda v roce 2025 také vyjde.