Vytvořit takový herní zážitek, abyste se cítili jako v kině není vůbec jednoduché. Vývojáři v Ninja Theory se o to pokouší a jak se zdá, jejich snaha nese své ovoce. Na Twitteru se rozhodli podělit o tom, jak ke speciálnímu vizuálnímu zážitku využívají takzvaný anamorfní efekt. V dnešních filmech se možná jedná o samozřejmost, ale ve hrách je to něco, co stále chybí.

Ať vás uvedeme do obrazu, filmový anamorfní efekt je kombinace několika prvků, díky kterému výsledná scéna působí velkolepě. Takový záběr se natáčí na anamorfní objektivy, kde se vše vměstná na zmáčknutý snímek. Následně se roztáhne na velikost typickou pro filmy. To má za následek hned několik věcí: světla vytvářejí typické čáry, nejsou kulaté. Objekty, na které se nezaostřuje scéna, jsou rozmazanější a prostor se prohýbá. Světla v pozadí, která by při použití normální techniky byla kulatá, jsou najednou oválná. Tohle vše má na svědomí anamorfní objektiv, ale jak toho dosáhnout ve hře?

To je něco, s čím se vývojáři nejen pochlubili, ale efekt vysvětlili. Díky tomu dokáží Senua's Saga Hellblade 2 přetvořit na něco, co se daleko více podobá filmovému prostředí a dává obrazu hloubku. V Unreal Enginu 5 používají kombinaci míchání zkreslení, chromatické aberace, sférické aberace a efektu bokeh pro replikaci anamorfního filmového vzhledu.

Zda se jim to podařilo, už musíte říct sami. Za nás jdou vývojáři rozhodně správnou cestou a byť toho zas tolik neukázali, výsledný efekt vypadá dost dobře. Datum vydání stále neznáme, hra vzniká pro Xbox Series X/S a PC, bude součástí Game Passu.