S větší popularitou digitálních verzí her přestávají vydavatelé vymýšlet zajímavé fyzické edice a soustředí se spíše na in-game bonusy, včetně dodatečných misí. Polský CD Projekt RED má však krabičky nadále za důležité. Velkou váhu jim přikládá zejména na Switchi.

Senior viceprezident společnosti Jan Rosner v rozhovoru pro The Game Business přiznal, že právě majitelé konzolí Nintendo mají k fyzickým edicím silný vztah. Tuto lekci si studio odneslo už při vydání Zaklínače 3 na první Switch. Zjistili tehdy, že i na platformě, která není typicky spojována s masivními open-world RPG, existuje silná poptávka po těchto hrách. A zároveň, že hráči oceňují možnost vložit cartridge a hned hrát, bez nutnosti cokoliv stahovat.

Právě to podle Rosnera ovlivnilo rozhodování při přípravě Cyberpunku 2077 pro chystanou konzoli Switch 2. CD Projekt RED chce nabídnout plnohodnotný zážitek přímo z cartridge — bez dodatečných stažení, bez kompromisů. Podle Rosnera je to „ta správná cesta“ a něco, co jako hráči sami chtějí.

Fyzická verze tedy není jen reliktem minulosti. „Nintendo zůstává silné v retailu a edice na kartách mají pro jeho publikum výjimečnou hodnotu,“ vysvětlil Rosner. Dodal také, že se nevyplatí fyzický formát podceňovat, a to nejen u Nintenda, ale i obecně. „Nemyslím si, že se brzy dočkáme světa čistě digitálních her. Krabičky zůstávají.“

Studio tak dává ostatním vývojářům jasný vzkaz: hráči fyzický obsah stále chtějí – a dobrá fyzická edice má pořád smysl. Zejména pokud je udělaná poctivě, bez potřeby dalších stahování, a nabídne autentický zážitek hned po vložení do konzole. Už se těším, co CD Projekt RED vymyslí u Zaklínače 4.