Electronic Arts se po téměř 30 letech vzdala licence FIFA a v letošním roce uvede na trh svou fotbalovou hru s názvem EA Sports FC. Ta bude pravděpodobně soupeřit s konkurencí využívající název FIFA.

Peníze, které EA ušetřila na dohodě s Mezinárodní fotbalovou asociací, investuje do marketingu. Ten nově zahrnuje přejmenování jedné z nejlepších a nejsledovanějších lig na světě.

Známá španělská LaLiga, kde soupeří FC Barcelona, Real Madrid, Atlético Madrid, Sevilla FC a další týmy, sice přišla o největší hvězdy – Lionela Messiho a Cristiana Ronalda –, ale nadále je hodně zajímavá. Od nadcházející sezóny prochází změnou, kterou představitelé označují za novou éru. Nese s sebou nové logo a nový název: LaLiga EA Sports.

Sportovní divize EA je hlavním sponzorem také druhé španělské ligy (Second Division). Ta ponese název LaLiga HyperMotion, aby propagovala technologii vylepšující zápasy. Ve FIFA 22 mimo jiné umožnila nasnímat pohyb 22 profesionálních fotbalistů hrajících ve vysokém tempu. „Výsledný bezkonkurenční objem kvalitních údajů o pohybu skutečných hráčů je základem pro pohyb jednotlivců i týmů ve FIFA 22,“ tvrdili vývojáři.

LaLiga v sezóně 2022/2023 vytvořila historický rekord v návštěvnosti stadionu s 15 776 311 diváky. Na sociálních sítích LaLigu sleduje více než 200 milionů lidí na 16 digitálních platformách. LaLiga má být nejoblíbenější z pěti hlavních evropských lig na sociálních sítích. Na druhém místě je britská Premier League se 192,1 miliony sledujících a německá Bundesliga na třetím místě s 38,4 miliony sledujících.