Vrcholem včerejšího PC Gaming Show byl rozhovor a ukázka ze hry Dune: Awakening, kterou má na starost studio Funcom, stojí za Conan Exiles. A rozhodně se nejednalo o obyčejnou podívanou.

Oznámení tohoto titulu se uskutečnilo teprve v loni a ani ne po roce tu máme nejen první ukázky ze hry, které nevypadají vůbec špatně, ale rovnou i pestrý rozhovor s vývojáři. Ti s informacemi nešetřili.

V závěru večera slovo převzal kreativní ředitel Funcomu Joel Bylos, k němu se přidal i herní režisér Vijar Sommerbakk a společně odhalili, na jakých pilířích celá hra stojí. Dune: Awakening se opírá o přežití, politiku a intriky, nekonečný průzkum, Combined Arms a vyjádření i přizpůsobení. Těchto bodů je celkově pět, a díky nim si každý hráč může užít svou unikátní cestu. Během hry totiž zažijete něco, co bychom mohli zařadit do čtyř různých fází: přežij, ochraňuj, rozšiř a veď.

Jelikož se jedná o MMO titul, okořeněný o několik netradičních prvků, je zde potřeba v nehostinné poušti plné písku nejdříve přežít. Následně své věci a okolí musíte ochránit. Pokud žijete i v této fázi, je potřeba vaši základnu rozšířit a expandovat. Posledním bodem na vaší cestě je kontrola vašeho koření a vláda nad vaší organizací. Přeci jen planeta Arrakis je dostatečně tuhou a nebezpečnou pustinou, která chyby neodpouští a je potřeba si hlídat vlastní záda. I boj o pouhý doušek vody může vyústit v ničivou válku.

Pokud se vrátíme k termínu Combined Arms, tak můžeme prozradit, že se vývojáři rozhodli použít všechno. Je zde obrovský mix mezi zbraněmi, které lze očekávat v knižních předlohách a filmech. Do tohoto soubojového systému spadají i různé schopnosti, které mohou být na souboj z blízka, útoky z dálky nebo si prostě můžete opatřit vozítko a všechno to zkombinovat dohromady.

Ona kombinace je klíčová, abyste přežili, je potřeba je kombinovat. Různé zbraně, schopnosti, štíty nebo vozidla vám budou dávat jiné bonusové vlastnosti, které využijete v souboji.

V Dune Awakening je využit koncept Kanly. Ten uplatníte k nalezení oblastí s možností PvP (hráči proti hráčům), různých území k převzetí kontroly a všeho ostatního. Tohle je i součást toho, jak je zde implementovaná politika. PvP se týká jak rozsáhlého, tak malého soupeření. Využijte těchto znalostí, a zatímco své nepřítele budete tahat za nos a vyšlete je do špatné lokace, vy můžete přepočítávat koření a dále expandovat.

Jak už tušíte, ono koření je klíčové pro naprosto veškeré dění v tomto světě. Čím více koření sníte, tím více dovedností získáte. Vedlejším účinkem je ovšem obrovská spotřeba koření, která se v závislosti na vaší úrovni bude zvyšovat.

Součástí rozhovoru bylo i uvedení prvních gameplay záběrů, a i když se jedná o alfa záběry, musíme říct, že je radost na ně pohledět. Svět je obrovský, rozsáhlý a díky různým fázím hry či bouřích je zde velká variabilita průzkumu. Ta vám v každé části hry nabídne něco úplně jiného. Není tedy od věci vytvořit spojenectví s ostatními hráči, založit guildu a získat do svého vlastnictví tanky, pouští kola a vzdušná plavidla a mnoho dalšího. Na rozdíl od ostatních MMO titulů, souboje nejsou limitované hotbary, nýbrž velmi rychlými akcemi, které mohou vyústit ve vaši prohru, nebo jasnou výhru.

Datum vydání prozatím nebylo oznámeno, ale je úžasné vidět, jaký pokrok se během roku udál. Pokud se chcete zúčastnit betatestování, najdete svou šanci zde. Zatím je dostupná jen pro PC.

A pokud vás zajímá, co dalšího se událo během včerejší PC Gaming Show, tak naleznete vše v našem souhrnu.