Společnosti Blizzard a Nvidia vylepšily Diablo 4 na všech platformách. Nová aktualizace přidává do světa Sanctuary ray-tracingové stíny a odrazy. Ve výchozím nastavení jsou stíny příliš tvrdé a ostré. Při zapnutí ray tracingu jsou mnohem realističtější a měkčí. Více vyniknou efekty kouzel i vzdálené objekty prostředí.

Efekty ray tracingu jsou dostupné nejen na počítačích. Konzolisté si je mohou užívat po zvolení grafického režimu Enhanced Visuals. Jen musejí počítat s určitými výhradami. Hra běží jen při 30 snímcích za sekundu a neobsahuje všechny efekty, co nabízí na PC.

„Uvedení hry Diablo IV bylo pro nás jen začátkem. Na základě zpětné vazby od hráčů pravidelně provádíme iterace a zkoumáme, jak můžeme vylepšit vizuální stránku i temnou atmosféru hry. Přidání ray-tracingových efektů je dalším krokem k tomu, aby brutální svět Sanctuary hráče ještě více. Efekty, jako jsou údery blesku, se nyní odrážejí v kalužích krve a vody, vlhké sklepy a kobky jsou díky realistickým měkkým stínům děsivější a otevřený svět i města jsou díky dalším realistickým stínům a odrazům uvěřitelnější. Velmi se těšíme, až si naše komunita technologickou novinku vyzkouší,“ popisuje aktualizaci Michael Bukowski, technický ředitel hry Diablo IV.

„Bylo skvělé úzce spolupracovat se společností NVIDIA na implementaci ray tracingu do Diabla IV. Jejich zkušenosti s ray tracingovými technologiemi nám pomohly ji dotáhnout do požadované kvality a nabízené knihovny, jako je RTXMU, nám při vývoji poskytly cennou podporu,“ vysvětluje Kevin Todisco, hlavní softwarový inženýr hry Diablo IV.

Už zítra bude Diablo 4 dostupné v Game Passu pro konzole a počítače. Na PC bude vyžadovat nainstalování Battle.netu a připojení účtu k Microsoftu.

NOVINKY S NVIDIA DLSS Z TOHOTO TÝDNE:

Outpost: Infinity Siege vyšlo včera s NVIDIA DLSS 3 Frame Generation , DLSS Super Resolution a Reflex. Při rozlišení 4K a maximálním nastavení DLSS 3 znásobí výkon v průměru 3,3x. Na GeForce RTX 4090 tak lze dosáhnout 160 FPS a všechny modely od GeForce RTX 4070 SUPER výše překonají hranici 100 FPS

Alone in the Dark vyšlo s DLSS 2 Super Resolution

Lightyear Frontier vyšlo s DLSS 2 Super Resolution and DLAA 

Minulý týden také na PC vyšla dlouho očekávaná Horizon Forbidden West Complete Edition. K dispozici je s DLSS 3 Frame Generation, DLSS 2 Super Resolution, DLAA a Reflex. Při rozlišení 4K a s maximálním nastavením mohou majitelé GeForce RTX řady 40 zdvojnásobit snímkovou frekvenci. S GeForce RTX 4090 lze dosáhnout 180 FPS, GeForce RTX 4080 SUPER překonává 144 FPS, GeForce RTX 4070 Ti nabídne 120 FPS, GeForce RTX 4070 SUPER 110 FPS a na GeForce RTX 4070 hra běží s více než 90 FPS.

Některou z RTX technologií využívá již přes 500 her a aplikací. Téměř každý týden se objevují nové hry s integrací NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex nebo pokročilých ray-tracingových efektů.