Denuvo se už roky brání obvinění, že protipirátská ochrana vede k větší zátěži procesoru a tím k horšímu výkonu. Část herní komunity poukazuje na rozdílné výsledky u her s Denuvem a bez něj a je ráda pokaždé, kdy vývojáři DRM odstraní ze svých her. Nejčastěji se tak děje rok až dva po vydání hry.

Kritika Denuva vzrostla v posledních letech a měsících, kdy mají nové počítačové hry problémy s výkonem. Rakouská společnost se však nesmířila se statusem obětního beránka jakéhokoli špatné PC verze. Proto se rozhodla, že novinářům, kteří se zabývají testováním her, poskytne verzi hry s Denuvem a bez něj. Výsledkem mají být nezávislé srovnávací testy. Iniciativa by měla začít v následujících měsících.

„Sami uvidíte, že výkon je srovnatelný, identický...,“ uvedl Steve Huin, provozní ředitel herní divize firmy Irdeto, pod kterou od roku 2018 spadá Denuvo, v rozhovoru pro Ars Technica. Podle Huina jsou srovnání mezi cracknutými a denuvskými verzemi her často nespravedlivá, protože porovnávají různé buildy. Cracknuté verze jsou často s aktualizacemi a opravami, které přirozeně zlepšují výkon her.

V minulosti už byly provedeny testy. Z nich vyplynulo, že Denuvo má minimální vliv na herní výkon. Ty ale nepomohly a mnozí stále viní Denuvo z nejrůznějších problémů, například i z problémů u Resident Evil Village, i když se ukázalo, že problém spočíval v protipirátské ochraně od Capcomu.

Mírné ovlivnění výkonu v rozhovoru připustil i Huin. Konkrétně v rozsahu menším než jedno procento. Na mysli měl anti-cheatovací software, jenž je od Denuva oddělen a slouží proti podvádění ve hrách. Vývojáři ale spíše využívají jiné systémy, jako například BattlEye, EasyAntiCheat nebo Valve Anti-Cheat. V budoucnu se chtějí v Irdeto na anti-cheatovací technologii více zaměřit.