Extrakční střílečka Marathon od Bungie (autoři Halo a Destiny) ještě ani nevyšla a už musí čelit srovnání s neúspěšnou týmovou akcí Concord. Právě na to reagoval Stephan Williams, bývalý producent uzavřeného studia Firewalk, který se rozhodl na Redditu promluvit otevřeně.

Williams přiznal, že sledovat pád Concordu, který Sony stáhla z trhu pouhé dva týdny po vydání, pro něj bylo drtivé. „Nikdo se necítí hůř než ti, kteří na hře dřeli celé roky ve snaze přinést hráčům zábavu,“ napsal. Zároveň ale prosí komunitu, aby kvůli tomu neodsuzovala další podobné projekty. Marathon není Concord. Dejte mu šanci ukázat, co umí.

Williams připomíná, že Concord hráče nedokázal nadchnout a zpětná vazba byla jasná a zřetelná. Tvůrce v současné době působí ve studiu Digital Extremes. Vedle toho vyzdvihl odvahu Bungie pustit se do žánru, který stále hledá své místo. „Viděl jsem tváře producentů během streamu a v jejich výrazech byla naděje. Marathon si zaslouží být hodnocen podle sebe, ne podle selhání jiných,“ dodal.

Dáte Marathonu šanci? Jde o sci-fi týmovou extrakční střílečku z pohledu první osoby, která hráče zavede na opuštěnou planetu Tau Ceti IV. Tady se v roli takzvaných Runnerů vydáte hledat cenný loot, zatímco bojujete s ostatními hráči i nepřátelskou umělou inteligencí. Na začátku bude k dispozici šest unikátních postav, tři mapy (čtvrtá později) a samozřejmostí je cross-play i cross-save mezi platformami. Bungie navíc slibuje sezónní aktualizace každé tři měsíce.

Marathon vyjde 23. září/septembera letošního roku na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S za sníženou cenu. PC a Xbox verze nebudou vyžadovat účet PlayStation Network. Uzavřená alfa začne 23. 4. a potrvá do 4. 5. Registrace probíhá skrz oficiální Discord hry.